برگزیده ها
حامیان عبوری و رحمانزاده چه کسانی هستند/ در جلسه «حمد» با وزیر کشور چه گذشت؟

مازند مجلس: نیروهای اصولگرای حامی روحانی، نماینده ولی فقیه در مازندران و بخش عمده اصلاح طلبان ذی نفوذ ساری و حامیان مردمی روحانی در مازندران از حامیان اصلی استاندارشدن عبوری به شمار می آیند. از طرفی دیگر محسن نریمان رییس ستاد روحانی نیز در نشست خبری خود در ایام انتخابات به روشنی اعلام کرد که اگر ساروی ها با هم کنار بیایند استاندار بعدی قطعا از این شهر خواهد بود.

مازندمجلس: در چند روز اخیر برخی اخبار رسیده به عبارت حاکی از آنکه وزارت کشور به این نتیجه رسیده که استانداران شمالی را تغییر دهد. هرچند عبارت نمی تواند مستقلا این خبر را تائید یا تکذیب کند و صرفا به انتشار آن اقدام می نماید، اما با عنایت به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر ضرورت برخی از تغییرات در استانداری ها، به ویژه در میان استانداران بازنشسته احتمال صحت ادعای تغییر استانداران شمالی افزایش چشمگیری می یابد

شنیده شده است که وزارت کشور برای جلوگیری از توقف امور کاری استانداران برکنار شده تا آخرین روزهای تغییر از رسانه ای کردن آن خودداری خواهد کرد.

ربیع فلاح نخستین استاندار منصوب دولت یازدهم در کشور بود که در دوره قبل انتخابات، ریاست ستاد روحانی در مازندران را به عهده داشت. وی با شعار تغییر 2ساله چهره مازندران بر سرکار آمد اما منتقدان فراوانی پیدا کرد. به عقیده بسیاری از کارشناسان فلاح بعد از ابوطالب شفقت ضعیف ترین استاندار مازندران بوده است.

موافقان فلاح اما معتقدند چون او وجهه ای سیاسی نداشت و اعتدال را رعایت کرد توسط اصلاح طلبان تحت فشار قرار گرفت. اصلاح طلبان نیز دقیقا همین دلیل را مایه دلخوری شان از فلاح دانسته و می گویند چرا اصولگرایان از حملات تند به استانداری پرهیز می کردند آنهم در حالیکه با بدترین الفاظ شخص رییس جمهور و وزرا را مورد هجمه قرار می دادند.

آنها تسلیم شدن فوری استانداری در مقابل کوچکترین فشار نمایندگان را از دیگر دلایل ضعف سیاسی او می دانند.

اگر برکناری ربیع فلاح از استانداری مازندران از شک به یقین بدل شود گزینه های استانداری محدودتر خواهد شد

فلاح خود نیز بهار سال گذشته در نشست خبری ایام گردشگری اعلام کرده بود در صورت پیروزی مجدد روحانی، از استانداری خواهد رفت و تمایلی به ادامه کار ندارد، اما در یکسال بعد نظرش عوض شد و ترجیح داد همه تلاشش را برای ماندن به کار بگیرد و حتی شنیده شد که پذیرفته تغییرات گسترده ای در سطح فرمانداری ها ایجاد نماید تا نظر نمایندگان را جلب کند.

از عبوری شهردار فعلی ساری و رحمان زاده استاندار اسبق مازندران به عنوان اصلی ترین گزینه های جانشینی دکتر فلاح نام برده می شود. هر دو این اسامی در مازندران محبوب هستند و البته دشمنان خود را نیز دارند. رحمانزاده تجربه و تخصص کافی را دارد و عبوری از نیروی جوانی، جسارت و بلندپروازی برخوردار است

حمایت اخیر چهره های شاخص اصلاح طلب استان از عبوری و دفاع نمایندگان حامیان مردمی دولت( حمد) در مازندران از استاندار شدن عبوری در جلسه با وزیر کشور شانس این جوان ساروی را برای تکیه زدن به کرسی نمایندگی عالی دولت در مازندران افزایش داده است.

اخبار رسیده به عبارت حاکی از آن است که بیش از 7 نفر از نمایندگان مازندران نیز از این انتخاب حمایت کرده اند. نیروهای اصولگرای حامی روحانی، نماینده ولی فقیه در مازندران و بخش عمده اصلاح طلبان ذی نفوذ ساری و حامیان مردمی روحانی در مازندران از حامیان اصلی استاندارشدن عبوری به شمار می آیند. از طرفی دیگر محسن نریمان رییس ستاد روحانی نیز در نشست خبری خود در ایام انتخابات به روشنی اعلام کرد که اگر ساروی ها با هم کنار بیایند استاندار بعدی قطعا از این شهر خواهد بود.

همچنین نزدیکی عبوری با لاریجانی نیز می تواند به شکستن طلسم ناکامی 40 ساله ساروی ها در استانداری کمک کند.

رحمانزاده نیز در میان اصلاح طلبان حامیان خود را دارد، اما فاصله گرفتن وی از فضای عملیاتی کشور و تمرکز بر مسائل نظری و بازنشستگی وی باعث شده که برخی نسبت به انتخاب وی تردید داشته باشند اما شکی نیست که اگر رحمانزاده جایگزین فلاح شود اصلاح طلبان به صورت جدی از او حمایت خواهند کرد زیرا بعد از خداحافظی انصاری و پنجه فولادگران از استانداری مازندران، دوری 13 ساله آنها از ساختمان سفید خیابان انقلاب ساری به پایان خواهد رسید.