برگزیده ها

مازندمجلس: مرکل سطح روابط کشورش با ترکیه را در مرحله‌ای بغرنج و دشوار ارزیابی کرد. وی همچنین برداشته شدن تحریم‌های روسیه را به نفع هر دو طرف روس و آلمانی دانست.

مازندمجلس:
 شبکه خبری دویچه وله گزارش داد: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری تابستانی خود گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه قوی‌تر از آن چیزی است که ما تمایل داشتیم.
مرکل در عین حال تاکید کرد که قدرتمند شدن بشار اسد باعث از بین رفتن ضرورت تحقق انتقال سیاسی در سوریه نمی‌شود.
وی همچنین سطح روابط کشورش با ترکیه را در مرحله‌ای بسیار بغرنج توصیف کرد و گفت: آلمان خواهان روابط بهتر با ترکیه است اما این امر مستلزم اجرای اصول حکومت قانون از سوی ترکیه است.
صدراعظم آلمان دستگیری شهروندان آلمانی در ترکیه بعد زا کودتای نافرجام ژوئیه 2016 را "غیرموجه" خواند و از ترکیه خواست تا این شهروندان آلمانی هر چه زودتر آزاد شوند.
مرکل با ذکر نام چند روزنامه نگار ترکیه‌ای - آلمانی دستگیر شده از سوی دولت ترکیه از جمله دنیز یوجل به خبرنگاران گفت: خواسته ما خیلی آشکار است. کسانی که در زندان هستند باید آزاد شوند.
وی تاکید کرد: این یک مرحله بسیار پیچیده در روابط ما با ترکیه است.
مرکل همچنین درباره روابط با روسیه نیز گفت: برداشته شدن تحریم‌هایی که در ارتباط با تجاوز به اوکراین علیه روسیه اعمال شدند هم به نفع روسیه و هم به نفع آلمان خواهد بود اما این تحریم‌ها باید تا زمانی که شرایط برداشته شدنشان از سوی مسکو برآورده شود پابرجا باقی بماند.
مرکل به خبرنگاران گفت که وضعیت در اوکراین هنوز به صورتی است که دولت این کشور به حاکمیت کامل دست پیدا نکرده است.
وی خواهان ادامه گفت‌وگو میان همه طرف‌ها شد تا راه حلی برای وضعیت این کشور و همچنین برداشته شدن تحریم‌ها علیه روسیه پیدا شود.
صدراعظم آلمان افزود: این اتفاق هم برای اقتصاد روسیه و هم برای اقتصاد آلمان خوب خواهد بود.
مرکل همچنین گفت که نمی‌تواند نسبت به نگرانی‌ها درباره حاکمیت قانون در لهستان ساکت بماند.
وی تاکید کرد که مسائل مطرح شده از سوی کمیسیون اروپا درباره لهستان را بسیار جدی می‌گیرد. با این حال گفت: هرچقدر هم که ما خواهان روابط خیلی خوب با لهستان باشیم اما نمی‌توانیم محض خاطر صلح دهانمان را بسته و چیزی نگوییم.
مرکل در عین حال اظهار داشت: اروپا هنوز به تکلیف خود برای حصول راه حل‌های بلندمدت برای موج ورود مهاجران به این قاره عمل نکرده است.
او گفت: این کار مهم و درستی است که آلمان در وضعیت استثنایی پذیرای پناهجویان و مهاجران در دو سال پیش شد اما این نیز مهم است که ساختارهای پایدار بلندمدت داشته باشیم.
ترکیه آلمان روابط روسیه همچنین لهستان آلمانی برداشته درباره خواهان بسیار وضعیت صدراعظم تاکید نکرده حاکمیت مهاجران باشیم اروپا اقتصاد بلندمدت خبرنگاران گزارش توصیف بغرنج سوریه قانون تحریم‌ها اوکراین شهروندان بماند