برگزیده ها
مازندمجلس:نوازنده و موزیسین حوزه کلاسیک کشور از اجرایی برنامه ریزی شده در کنسرت گروه «خنیا» در تهران و رونمایی از ملودیکای ایرانی خبر داد.

سامان احتشامی که قرار است در تاریخ ۹ و ۱۰ شهریور در تالار وحدت با همراهی گروه «خنیا» به اجرای برنامه بپردازد، درباره این کنسرت گفت: «برای اولین بار ملودیکای ایرانی را در تاریخ ۹ و ۱۰ شهریور ماه روی صحنه تالار وحدت اجرا و رونمایی خواهم کرد.»

احتشامی افزود: «۴۰ سال پیش در تمام اسباب بازی فروشی‌های ایران ساز ملودیکا به عنوان اسباب بازی به فروش می‌رفت و کم کم به دست فراموشی سپرده شده بود. به علت اینکه دمیدن در این ساز سخت بود و همه برای فرزاندانشان خریداری کردند ولی اتفاق لازمه برای ساز ملودیکا نیفتاد. در سال ۸۹ من برای اولین بار روی صحنه تالار وحدت در کنسرت گروه شرقی ملودیکا نواختم و خیلی‌ها به من خرده گرفتند که این ساز برای بچه ها است و چرا می‌خواهی آن را به دست بگیری. من با جرات ساز ملودیکا را در تالار وحدت به دست گرفتم و قطعاتی را اجرا کردم که موجب شعف و شادمانی حضار شد.»

این هنرمند افزود: «توسط علیرضا عبدی پیشنهادی به من مطرح شد که ایشان گفتند می‌توانم ملودیکا را برای تو کوک کنم و فواصل ایرانی را با ساز ملودیکا برای تو تولید کنم. ایشان ساز ملودیکا را برای من کوک ایرانی کردند و من در کنسرت گروه خنیا به سرپرستی خانم پری ملکی ساز ملودیکای ایرانی خواهم نواخت.»

کنسرت همخوانی و همنوازی گروه خنیا با عنوان «ماه نو» با حضور سامان احتشامی در روزهای ۹ و ۱۰ شهریورماه امسال در تالار وحدت تهران ساعت ۲۱٫۳۰ اجرا می شود و مخاطبان می توانند بلیت های آن را از سایت ایران کنسرت تهیه نمایند.

کنسرت تالار ملودیکا ایرانی ملودیکای احتشامی سامان شهریورماه رونمایی اسباب افزود عنوان خواهم برنامه تهران تاریخ شهریور اولین