برگزیده ها

مازندمجلس: بریت بارت نوشت: پس از آنکه ترامپ با اکراه پایبندی ایران به برجام را برای دومین بار تایید کرد، به این نتیجه رسید که بیشتر مقامات ارشد او موفق به فراهم آوردن شرایطی جز ادامه توافق هسته ای با تهران نشده اند.

مازندمجلس:

 ترامپبه شدت از دست اعضای ارشد کابینه اش از جمله رکس تیلرسون وزیر خارجه که بدون هیچگونهاطلاعات در مورد گزینه های الترنانتیو به جلسات بازبینی توافق هسته ای می آمد عصبانیبود.

تیلرسون که همچنان اعضایارشد وزارتخانه اش از میان افرادی که حامی برجامند، انتخاب شده اند، در مخالفت با برجامهیچ اقدامی نکرد.

تیلرسون در ادامه ازتایید مجدد پایبندی ایران به برجام به عنوان تنها گزینه پیش رو یاد کرد که

البته برای هیچکس جایتعجب نداشت.

تیلرسون و دیگر اعضایکابینه از جمله ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی خواستار ادامه حفظ برجام شده اند.

پس از آنکه برای باردوم در اواسط جولای، ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید کرد، او که از عدم امادگیتیلرسون ناراضی بود، تیمی را در کاخ سفید تشکیل داد تا به بررسی برجام بردازند. اونمیخواست برای بار سوم دست به تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای بزند.

این تصمیم ترامپ مخالفانبرجام را آسوده خاطر کرد. تیم جدید ترامپ در کاخ سفید متشکل از مشاوران ستیزه جو استکه به دنبال بررسی آن هستند که برجام در نهایت به نفع امریکا هست یا نه.

با این حال، این تیمکه تنها یک ماه پیش تشکیل شد در حال حاضر محو شده است.

درک هاروی، مشاور ارشدامور خاورمیانه در شورای امنیت مل اخیرا از سوی ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی اخراجشد. او به شدت ضدایرانی بود و می توانست نقشی جدی در بحث بازبینی برجام ایفا کند.

استیو بنن، استراتژیستسابق رئیس جمهور امریکا نیز اخیرا برکنار شده است. بنن را همه با ضدیتش با ایران میشناختند.

ویکتوریا کوتس دیگر مقامشورای امنیت ملی است که عضو تیم بررسی برجام بود. او اخیرا در تیم صلح به رهبری دامادترامپ حضور پیدا کرده است.

سه عضو دیگر تیم بررسیبرجام از جمله سباستیان گورکا مقام کاخ سفید، مایکل انتون سخنگوی شورای امنیت ملی،جوئل ریبرن مقام شورای امنیت ملی همچنان به وظیفه خود در کاخ سفید ادامه می دهد.

اکنون با پاشیدن نصفتیم بررسی مجدد برجام، ایا می توان این مسئله را بدین معنا تلقی کرد که رئیس جمهورامریکا بار دیگر برجام را تایید می کند یا نه.

برجام امنیت تیلرسون بررسی ترامپ اخیرا مشاور شورای پایبندی تایید ادامه امریکا تشکیل جمهور گزینه بازبینی توافق همچنان ژنرال