برگزیده ها

مازندمجلس: گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره علل حادثه پلاسکو در جلسه علنی پارلمان قرائت شد.

مازندمجلس:

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه،8 شهریور) پارلمان، گزارش این کمیسیون درباره حاثه پلاسکو را قرائت کرد.

گزارش کمیسیون عمرانمجلس درباره بررسی علل حادثه پلاسکو در راستای ماده 49 آیین‌نامه داخلی مجلس در صحنپارلمان قرائت شده است.

در بخشی از این گزارشآمده است: علت حادثه حریق، بهره‌برداری غیرمجاز کارگران واحدهای صنفی در طبقه دهم ساختماناز ادوات گرمایشی و سیم‌کشی غیرمجاز و غیراستاندارد منجر به حریق اعلام شده است. ازدیگر عوامل اصلی حریق و ریزش ساختمان، عدم وجود استانداردهای لازم ایمنی در سیستم‌هایبرق صنعتی، روشنایی، تهویه، گرمایش، حفاظت، هشداردهنده و تجهیزات اطفای حریق در ساختمانبوده است.

دستفروشی برخی کسبه پلاسکودر ترکیه

بعد از قرائت گزارش، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنیامروز (چهارشنبه 8 شهریور)‌ قوه مقننه و پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران در خصوص آتش‌سوزیو فروریزش ساختمان پلاسکو طی اخطاری گفت: در گزارشی که ارائه شد، به وضعیت ساکنان وکسبه این ساختمان که پس از فروریزش آواره شده‌اند، اشاره‌ای نشده است.

وی افزود: در گزارشیکه کمیسیون عمران به مجلس اراته کرد درباره وزارت راه و شهرسازی که یکی از اصلی‌ترینمقصران حادثه پلاسکو بده است نیز اشاره‌ای نشده است.

نماینده مردم ارومیهدر مجلس با خطاب قرار دادن مسعود پزشکیان رئیس جلسه گفت: برخی از کسبه ساختمان پلاسکوپس از ریزش این ساختمان در ترکیه به دستفرشی روی آورده‌اند و هنوز تکلیف آنها مشخصنیست.

قاضی‌پور تصریح کرد:باید کمیسیون اجتماعی به بحث وضعیت ساکنان و کسبه پلاسکو ورود کند و گزارشی را به مجلسارائه کند.

مسعود پزشکیان نایب رئیساول مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت در پاسخ به اخطار نماینده ارومیهگفت: کمیسیون این موضوع را پیگیری می‌کند.


کمیسیون پلاسکو ساختمان گزارش حادثه قرائت درباره عمران نماینده فروریزش گزارشی وضعیت پزشکیان مسعود اشاره‌ای ساکنان قاضی‌پور غیرمجاز امروز اسلامی شورای چهارشنبه شهریور ترکیه دستفروشی اعلام