برگزیده ها

مازندمجلس: دونالد ترامپ جونیور، بزرگترین پسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بنا به اعلام مقامات این کشور قرار است به منظور پاسخ به پرسش‌های کمیته تحقیقاتی در کنگره آمریکا درباره پرونده تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه به کنگره برود.

مازندمجلس:
 خبرگزاری فرانسه گزارش داد: کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا اعلام کرد: دونالد ترامپ جونیور ۳۹ ساله قبول کرده تا پشت درهای بسته خطاب به بازرسان این پرونده شهادت دهد.
با این حال هنوز تاریخی برای حضور او در این کمیته تعیین نشده است.
چاک گراسلی و دیان فاینستای، روسای این کمیته در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند، همچنین پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا موافقت کرده تا یکسری اسناد مورد درخواست این کمیته را ارائه دهد.
در ماه ژوئیه نیز جارد کوشنر، داماد ترامپ در جلسه مشابهی در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به ایراد شهادت در کنگره پرداخت.
قانونگذاران دست‌اندرکار در این تحقیقات تمایل زیادی برای ایراد شهادت پسر و داماد ترامپ و دیگر دستیاران او داشتند.
دونالد ترامپ جونیور و جارد کوشنر که هر دو به رئیس‌جمهور آمریکا نزدیک هستند در زمان کمپین انتخاباتی ارتباطات متعددی با افراد روس در این دوره داشتند اما هرگونه تبانی را تکذیب کردند.
رابرت مولر، دادستان ویژه پرونده تبانی تیم ترامپ و روسیه نیز در حال پیشبرد تحقیقات مجزاست که می‌تواند منجر به کیفرخواست شود.
یک هیئت منصفه بزرگ براساس گزارش‌ها در واشنگتن تشکیل شده تا به بررسی شواهد بپردازد و از کاخ سفید نیز خواسته شده تا مدارک مربوط به مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا را ارائه دهد.
ترامپ آمریکا کمیته شهادت پرونده داماد ایراد تبانی داشتند کوشنر تحقیقات دونالد گزارش روسیه اعلام جونیور رئیس‌جمهور ارائه