برگزیده ها
مازندمجلس: در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در حومه رقه ۲۷ غیرنظامی کشته شدند. همچنین گروه تروریستی داعش دست کم ۳۰ غیرنظامی را در شرق رقه به اتهام "مرتد بودن" به دار آویخت.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنا بر اعلام فعالان، طی ۴۸ ساعت اخیر در جریان بمباران ائتلاف تحت امر آمریکا در شهر رقه سوریه که تحت تسلط داعش است، ۲۷ غیرنظامی کشته شدند.

گروه موسوم به "رقه در سکوت قربانی می‌شود" در این باره نوشت، در ۱۳۳ حمله جنگنده‌های ائتلاف ۲۷ غیرنظامی در بخش محاصره شده رقه کشته شدند.

شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه موسوم به "پ‌ی‌د" تحت حمایت آمریکا از چند ماه پیش رقه را محاصره کرده و بر بخش‌هایی از آن تسلط یافته است.

۳۰ هزار غیرنظامی در حال حاضر در رقه محاصره شده‌اند، این درحالی است که در پی حملات مداوم از سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تن رقه را ترک کرده‌اند.

فران اکیزا، نماینده سازمان ملل در یونیسف روز جمعه اعلام کرد، نیمی از محاصران رقه کودکان هستند که به خاطر سلطه داعش بر این شهر و حملات و درگیری‌های موجود در آن تجربیات دردناکی داشته‌اند.

از سوی دیگر، منابع سوری اعلام کردند، گروه تروریستی داعش دست کم ۳۰ غیرنظامی از اهالی روستای "بوحمد" در حومه شرقی رقه را به اتهام "ارتداد" اعدام کرده و تعدادی غیرنظامی دیگر را نیز بازداشت کرده‌اند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، داعش جسد اعدام شده‌ها را در رود فرات انداخت.

پیشتر نیز فعالان سوری گزارش دادند، جسد ۱۵۰ تن را که توسط داعش در حومه دیرالزور سوریه اعدام شدند، در رود فرات پیدا کردند.

آنان افزودند، بیشتر اعدامی‌ها به سرشان تیراندازی شده و از اهالی روستای "بوحمد" و "زور شمر" هستند.
غیرنظامی اعدام ائتلاف محاصره سوریه گزارش اعلام حملات کرده‌اند اهالی روستای بوحمد موسوم تروریستی فعالان آمریکا جنگنده‌های اتهام