برگزیده ها
طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی از دستور کار مجلس خارج می‌شود

مازندمجلس: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، مراحل و روال قانونی را طی نکرده است و قابل طرح نیست و از دستور کار مجلس خارج می‌شود.

مازندمجلس: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، مراحل و روال قانونی را طی نکرده است و قابل طرح نیست و از دستور کار مجلس خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مسعود پزشکیان در جریان نشست علنی امروز مجلس و درحالی که طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس از صبح امروز در دستورکار پارلمان قرار داشت، تاکید کرد که باتوجه به طی نشدن روال قانونی بررسی طرح، امکان رسیدگی به آن وجود ندارد.

محسن کوهکن در توضیحاتی به منظور بررسی اصلاح موادی از قانون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: در این اصلاحیه به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم اختیارات نمایندگان را در صحن علنی کم کنیم، در یک مورد اختیارات به نوعی محدود شده و آن هم اعتراض به اعتبارنامه‌های نمایندگان است.

نایب رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: در تمام ادوار مجلس معمولا اعتراض به اعتبارنامه‌ها روند منطقی قابل قبولی نداشته است.

ولی داداشی نیز در ادامه و در تذکری با استناد ماده ۱۳۴ آیین‌نامه مجلس گفت: طرح‌ها و لوایحی که در مجلس مطرح و برگشت خورده تا 6 ماه امکان طرح در جلسه علنی را ندارد.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بر این اساس، طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه مجلس این روال را طی نکرده است.

مسعود پزشکیان نیز که برای ساعاتی اداره جلسه علنی را برعهده داشت، درواکنش به این تذکر گفت: طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس با ۵۵ امضا در مجلس مطرح شده اما با توجه به این که روال قانونی خود را طی نکرده، قابل طرح نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نهایت تصریح کرد: بنابراین طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس قابل طرح نبوده و بدین ترتیب از دستور کار مجلس خارج می‌شود.

آیین‌نامه موادی داخلی اصلاح قانون پزشکیان قانونی نکرده اسلامی دستور شورای اختیارات نمایندگان تصریح تدوین اعتراض امکان مسعود امروز بررسی ندارد