برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس انجم نجوم آماتور ایران گفت: در 10 روز گذشته که زمان فیلمبرداری فیلم آستارا است کسی در مورد این صدا صحبتی نکرده است.

مازندمجلس:

مسعود عتیقی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: صداهای شنیده شده در شهر آستارا به هیچ وجه منشا آسمانی و جوی ندارد. اینکه گفته می شود ناسا از شنیده شدن صداهایی اینچنین خبر داده بود، دروغ محض است و هیچ زمانی ناسا چنین موضوعی را مطرح نکرده است. 

وی ادامه داد: برخی مدعی هستند این صداها در اروپا و استرالیا هم شنیده شده است اما در آن مناطق هم ممکن است افرادی دست به شوخی بزنند. 

رئیس انجمن نجوم آماتور ایران با بیان اینکه در دانش نجوم و اخترشناسی چنین موضوعی تاکنون رخ نداده و از نظر ما این موضوع مردود است، تاکید کرد: اگر چنین موضوعی واقعیت داشت، باید در طول تاریخ حداقل یک بار دیگر رخ داده و به ثبت می رسید. به نظر می رسد این فیلم ساختگی باشد. 

عتیقی گفت: تاریخ فیلم متعلق به 10 روز قبل است. چرا در این مدت هیچ خبری در این رابطه منتشر نشده و هیچکدام از اهالی مورد وثوق تاکنون شنیده شدن صدا را تائید نکرده اند. 

وی با رد کردن ارتباط این صدا با فرازمینی ها، افزود: اگر در کنار یک دریاچه شیپوری مانند ووزلا را به صدا در بیاوریم، می توان در دامنه کوه این صدا را شنید. به نظر می رسد این موضوع یک شوخی است. 

 

شنیده موضوعی نکرده تاکنون موضوع تاریخ میزان اینکه ندارد عتیقی آستارا فرازمینی