برگزیده ها
معاون وزیرکار: بخش تعاون پارسال 246 هزار شغل ایجاد کرد

مازندمجلس: تهران- ایرنا- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید: در چهار سال گذشته 16 هزار و 800 تعاونی ثبت و 246 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سیدحمید کلانتری» روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون، با اعلام برنامه های هفته تعاون، از بهره برداری از 655 طرح تعاونی در کشور خبر داد و گفت: ٢٠٨ طرح تعاونی مربوط به مسکن است. تعاونی های مسکن در قالب تعاونی های مسکن مهر و یا تعاونی های متعارف فعالیت می کنند.
به گفته وی 154 تعاونی با 2600 نفر اشتغالزایی، 84 تعاونی صنعتی با اشتغالزایی 1250 نفر و 81 تعاونی کشاورزی با 850 شغل در هفته تعاون افتاح می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه در چهار سال گذشته سه استان کشور برتر شدند، افزوذ: این استان ها به ترتیب استان فارس با ١٩٠٠ تعاونی، خراسان رضوی با 1500 تعاونی و تهران با 1007 تعاونی هستند که استان تهران به لحاظ سرمایه گذاری برترین تعاونی کشور در چهار سال گذشته بود.
وی بیان داشت: از هفته تعاون سال گذشته تا هفته تعاون امسال ٣٣٠٠ تعاونی در کشور با 51 هزار و 500 فرصت شغلی با ٨٣ هزار عضو فعال شدند.
کلانتری افزود: از ٩٩٥ هزار شغلی که سالیانه قرار است در کشور ایجاد شود ١٠ درصد آن بر عهده بخش تعاون است.
ادامه دارد ...
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام **٩١٢٣ ** 1070** 1561**خبرنگار: زهره دریغ گفتار **انتشار:مژگان توانا

اقتصاد

اشتغالزايي

هفته تعاون

سيدحميد كلانتري

تعاونی تعاون استان گذشته اقتصادی تهران اشتغالزایی کلانتری ایجاد خبرنگار ایرنا