برگزیده ها
ورود دو فروند هواپیمای ATR به کشور در شهریور ماه/ بررسی اسناد 5 فاینانسور خارجی برای هواپیماهای هما

مازندمجلس: قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل گفت: 5 شرکت خارجی اسناد مناقصه فاینانس هواپیماهای نو هما را دریافت کردند و تا نیمه سپتامبر سال میلادی کنونی فرصت پاسخ دارند.

مازندمجلس:، اصغر فخریه کاشان امروز در حاشیه چهارمین کارگروه لجستیک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ماه سپتامبر سال میلادی کنونی (اواسط شهریور ماه) دو  فروند هواپیمای ATR به ناوگان ایران‌ایر وارد می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر سرنوشت جذب فاینانسور(تامین کننده مالی) برای خرید هواپیماهای نو توسط هما توضیح داد که اسناد مناقصه منتشر شد، 5 شرکت اسناد را دریافت کردند و تا نیمه سپتامبر سال میلادی کنونی فرصت پاسخ و ارائه پیشنهاد دارند. 

قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل افزود: امیدواریم مقایسه‌ها به زودی انجام شود و یک یا چند فاینانسور را انتخاب کنیم؛ البته این فاینانسورها غیر از فاینانس کمپانی‌های سازنده است. 

فخریه کاشان، گفت: این فاینانسورها از کشورهای چین، نروژ و از قاره اروپا نیز هستند. 

وی با اشاره به اینکه فاینانس‌ها در قالب پکیج و بسته‌های کوچک خواهد بود، گفت: پکیج اول برای خرید 7 فروند هواپیما است و در صورت موفقیت پکیج‌های بعدی را تکرار می‌کنیم و این تکرار بستگی به شرایط بازار دارد.

قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل درباره فاینانس 8 میلیارد دلاری کره، گفت: حدود 2 تا 5 میلیارد دلار از این رقم برای خط آهن و قطار اصفهان - اهواز (بسته به یک یا دو خط بودن) استفاده می‌شود.

فخریه کاشان ادامه داد: همچنین برای خرید واگن با کشور کره‌ای‌ها مذاکراتی داریم که شامل 600 دستگاه واگن باری است که تأمین مالی این رقم در قالب همان فاینانس 8 میلیارد دلاری کره خواهد بود.

ب

قائم‌مقام کاشان فاینانس میلیارد فاینانسور فخریه بین‌الملل اسناد فاینانسورها فروند تکرار دلاری کنونی میلادی هواپیماهای خبرنگار شهریور هواپیمای سپتامبر