برگزیده ها
دنبال لغو روادید با برخی کشور‌ها هستیم/ درآمد حاصل از ورود هر گردشگر خارجی معادل ۳ بشکه نفت است

مازندمجلس: رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: در بخش صنایع دستی برنامه‌ای به رییس جمهور ارایه داده‌ایم که ۷۰هزار شغل ایجاد می‌شود که برای هر شغل ۵۰ میلیون تومان احتیاج است. اما در سایر بخش‌ها این مبلغ ۵۰۰ میلیون و بیشتر است.

مازندمجلس: رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: در بخش صنایع دستی برنامه‌ای به رییس جمهور ارایه داده‌ایم که ۷۰هزار شغل ایجاد می‌شود که برای هر شغل ۵۰ میلیون تومان احتیاج است. اما در سایر بخش‌ها این مبلغ ۵۰۰ میلیون و بیشتر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی‌اصغر مونسان در پایان جلسه هیات دولت با حضور  در جمع خبرنگاران، گفت: ما اعتقاد داریم سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ان‌شاءالله با هم‌افزا کردن این سه بخش می‌تواند نقش مهمی را در امر رونق اقتصادی کشور و اشتغال ایجاد کند. در بخش صنایع دستی با عدد‌های بسیار کوچک می‌توانیم شغل ایجاد کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی خاطر‌نشان کرد: در بخش صنایع دستی برنامه‌ای به رییس‌جمهور ارائه داده‌ایم که ۷۰هزار شغل ایجاد می‌شود که برای هر شغل ۵۰ میلیون تومان احتیاج است. اما در سایر بخش‌ها این مبلغ ۵۰۰ میلیون و بیشتر است. 

معاون رییس‌جمهور افزود: اعتقاد داریم اگر از سوی دولت و مجلس کمک شود، ما می‌توانیم در بخش صنایع دستی حرکت‌های خوبی انجام دهیم. با صنایع دستی و میراث فرهنگی خوبی که داریم، می‌توانیم بخش گردشگری را هم رونق دهیم. به ازای هر گردشگر خارجی برآورد می‌شود ۱۲۰۰ دلار ارز وارد شود که معادل سه بشکه نفت به حساب می‌آید.

مونسان تاکید کرد: ان‌شاءلله با هم‌افزایی این سه بخش بتوانیم بخش گردشگری را رونق دهیم و بتوانیم در امر تولید اشتغال نقش اساسی را ایفا کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی در رابطه اقداماتی که برای تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور شده است، گفت: صحبت‌هایی با دکتر ظریف شده است و اقداماتی در نظر گرفته شده است اگر جایی نیاز به لغو روادید است، این کار صورت بگیردیا اینکه بتوانیم زمان صدور روادید را کم کنیم. هم‌اکنون در حال مشخص کردن کشور‌های هدف هستیم. 

وی با اشاره به ورود اتباع عراقی هم گفت: بحث‌هایی در زمینه دیپلماتیک ما وجود دارد. کشور متقابل هم باید این همراهی را داشته باشند. فعلا باید با همکاری وزارت خارجه کشور‌های هدف برای لغو روادید را مشخص کنیم. اگر منعی در حوزه دیپلماسی نباشد، حتما این کار صورت می‌گیرد. عراق هم جزو اهداف ما است اما همکاری عراق هم لازم است.

صنایع میراث فرهنگی ایجاد میلیون روادید بتوانیم می‌توانیم مونسان گردشگری داریم خارجی اشتغال رییس‌جمهور همکاری کشور‌های اقداماتی اعتقاد احتیاج برنامه‌ای هستیم گردشگر معادل داده‌ایم ۷۰هزار بخش‌ها تومان خبرنگاران بیشتر