برگزیده ها
مازندمجلس: سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که هیئت نظارت پرونده کریمی قدوسی درباره شکایت وزارت خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور را به دادگاه ارجاع داد و به محمود صادقی نیز تذکر شفاهی داد.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه صبح امروز هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان امروز به بررسی پرونده های مربوط به کریمی قدوسی و محمود صادقی نمایندگان مشهد و تهران پرداخت.

وی درباره نتایج رسیدگی به پرونده‌های کریمی قدوسی گفت: پنج مورد پرونده و شکایت از آقای کریمی قدوسی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد که این هیئت در سه مورد اظهارنظر و اقدامات این نماینده را خارج از وظایف نمایندگی تشخیص نداد که یکی از این پرونده ها ناظر به شکایت ستاد انتخاباتی آقای روحانی است.

وی افزود: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان دو شکایت از آقای کریمی قدوسی مربوط به شکایت وزارت خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از ایشان را به دادگاه ارجاع داد تا قوه‌قضائیه رسیدگی های لازم را انجام دهد.

جمالی توضیح داد: آقای ظریف و عراقچی از آقای کریمی قدوسی این شکایت را مطرح کردند که به آنها در سخنرانی‌های این نماینده توهین شده است، شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نیز از آقای کریمی قدوسی درباره اظهارنظر ایشان در خصوص تابعیت مضاعف برخی از اعضای دولت بود که در هر دو مورد پرونده به دادگاه ارجاع شد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره پرونده‌های محمود صادقی نیز گفت: هیئت رئیسه مجلس پرونده‌ای را درباره توئیت آقای صادقی به هیئت نظارت ارجاع داد که آقای صادقی در توئیتر مزاحی درباره جزایر خلیج فارس داشته است که موجب سوء برداشت بیگانگان شده است. در این خصوص هیئت نظارت تصمیم گرفت که به آقای صادقی تذکر شفاهی دهد.

وی افزود: خانمی از آقای صادقی شکایت کرده مبنی بر اینکه توئیت ایشان در خصوص بورسیه این خانم خلاف واقع بوده است. هیئت نظارت این اظهار نظر را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

وی در پایان گفت: قوه‌قضائیه نیز شکایتی از آقای صادقی درباره نطق ایشان در صحن علنی مطرح کرد که هیئت نظارت اظهارنظر آقای صادقی را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.
نظارت صادقی شکایت کریمی قدوسی درباره نمایندگان پرونده رفتار ارجاع دادگاه وظایف نمایندگی تشخیص محمود اظهارنظر رئیس‌جمهور معاونت حقوقی نماینده وزارت سخنگوی افزود توئیت قوه‌قضائیه پرونده‌های رسیدگی شفاهی خارجه جمالی توضیح امروز مربوط