برگزیده ها
ورود دو فروند ATR در شهریور/تعیین فاینانسور۷ هواپیمای جدید

مازندمجلس: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسور خرید ۷ هواپیمای جدید تا نیمه سپتامبر امسال خبر داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، اصغر فخریه کاشان در حاشیه نشست کارگروه لجستیک معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ماه جاری (شهریور ماه) دو فروند ATR دیگر وارد کشور می‌شود، درباره تعیین شرکت‌های فاینانسور خرید بقیه هواپیماهای خریداری‌ شده‌ای از سوی ایران، شرکت‌های ایرباس، بوئینگ و ATR گفت: مناقصه تعیین فاینانسور برگزار شد و پنج شرکت خارجی اسناد مناقصه را دریافت کردند و پیشنهادات خود را تا نیمه سپتامبر ارائه خواهند داد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل افزود: تلاش می‌کنیم در همان زمان از بین پیشنهادها، یک یا دو پیشنهادی که شرایط بهتری داشته باشند را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: قراردادهای مالی ایران با این فاینانسورها، غیر از توافقات تجاری و مالی ایران با خود شرکت‌های سازنده هواپیماهای ATR، بوئینگ و ایرباس است.

به گفته فخریه کاشان، این پنج شرکت فاینانسور از چین، نروژ و شرکت‌های بین‌المللی اروپایی هستند؛ ضمن اینکه در حال بررسی بازار هستیم تا میزان سرمایه‌گذاری فاینانسورها در تعداد هواپیماهایی که قرار است در هر بار وارد کشور شوند، در هر بسته پیشنهادی مالی این فاینانسورها تعیین کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در اولین پکیج مالی، قرار است ۷ هواپیما وارد کشور شوند؛ ترجیح ما این است که پکیج‌های مالی و تعداد هواپیماها در بسته‌های کوچک باشد تا نتایج بهتری از بازار حمل و نقل هوایی کشور دریافت کنیم.

وی درباره اختصاص بخشی از قرارداد دریافت وام ۸ میلیارد یورویی ایران از بانک کره‌جنوبی و سهم وزارت راه و شهرسازی از این تسهیلات گفت: قرار است بخشی از این تسهیلات را به قطار اصفهان ـ اهواز اختصاص دهیم که بر اساس یک یا دو خطه بودن این مسیر، دو تا پنج میلیارد دلار از آن را به ساخت این خط آهن اختصاص خواهیم داد. همچنین بخش دیگری از این تسهیلات به خرید ۶۰۰ دستگاه واگن باری از کره‌جنوبی اختصاص می‌یابد.

فخریه کاشان تأکید کرد: خط آهن اصفهان ـ اهواز قرار است بر اساس زیرساخت‌های قوی‌تری ساخته شود تا سرعت سِیر و حرکت در این مسیر نسبت به سایر خطوط ریلی بیشتر باشد.

تعیین شرکت‌های فخریه اختصاص کاشان شهرسازی فاینانسور تسهیلات فاینانسورها دریافت تعداد بازار میلیارد اهواز اصفهان کره‌جنوبی بهتری بوئینگ وزارت شهریور فروند اینکه درباره مناقصه ایرباس هواپیماهای پیشنهادی