برگزیده ها
پیروزبخت: تولید فولاد درایران مطابق با آخرین استانداردهای روز جهان است

مازندمجلس: تهران- ایرنا- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران می گوید: فولاد ایران مطابق با آخرین استانداردهای روز جهان تولید می شود و از باکیفیت ترین فولادهای دنیا به حساب می آید.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «نیره پیروزبخت» امروز (چهارشنبه) در نشست با اعضای کمیته فنی متناظر فولاد از کشورهای چین، ژاپن، سوئد، فرانسه در محل سازمان ملی استاندارد افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای فعال سازمان بین المللی استاندارد (ISO) است و در هیات مدیره فنی این سازمان دارای رتبه 23 و در شورای آن رتبه 27 را از بین 163 کشور عضو داراست.
به گفته این مقام مسئول، کمیته فنی فولاد برای ایران به دلیل ظرفیت های بالای فولادسازی و وجود 6 مولفه از زنجیره فولاد (از سنگ آهن تا تولید محصولات مختلف فولادی) از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی نسبت به تشکیل کمیته های متناظر آن در داخل اقدام شده است.
پیروزبخت گفت: این کمیته موسوم به TC17 دارای 13 کمیته فرعی است که جمهوری اسلامی ایران در 11 مورد آن عضو فعال و در 2 مورد دیگر عضو ناظر است.
وی درباره نشست امروز یادآوی کرد: این جلسه درباره یکی از 11 کمیته فرعی با عنوان «ترکیبات شیمیایی فولاد» است.
کشورهای مختلف در صورت حرکت به سمت بهینه سازی کیفیت فولاد در کشورشان، ناچار به اعمال تغییراتی در ترکیب شیمیایی آن هستند که برخی از ترکیبات آن همانند مولیبدن بسیار گرانقیمت بوده و روی تصمیم گیری های این حوزه بسیار تاثیرگذار است.
معاون رئیس جمهوری گفت: در این جلسه پروژه هایی را کشورهای ایران، ژاپن و چین پیشنهاد کردند و قرار است در ادامه به بحث و تبادل نظر گذاشته شود تا در نهایت استاندارد مربوطه تدوین شود.
وی در پاسخ به ایرنا درباره تدوین استانداردهای جدید گفت: تدوین استانداردهای جدید بر مبنای بروز مشکلات در حین کار نیست، بلکه به دلیل پیشرفت فناوری است و به همین دلیل هر زمان که احساس شود نسبت به تدوین استانداردهای جدید اقدام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد رقم 55 میلیون تن پیش بینی شده و برآورد می شود با تحقق این توان، میزان صادرات هم به حدود 20 میلیون تن برسد.
جمهوری اسلامی ایران اکنون چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و در افق 1404 با افزایش تولید، دستیابی به جایگاه هفتمین تولید کننده، دور از دسترس نیست.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 3065 **1561** خبرنگار: محمد ملک دار ** انتشار:مژگان توانا

اقتصاد

نيره پيروزبخت

توليد فولاد

استاندارد روز جهان

فولاد کمیته تولید استاندارد ایرنا استانداردهای جمهوری تدوین درباره پیروزبخت اسلامی کشورهای اقتصادی شیمیایی ترکیبات بسیار خبرنگار گزارش میلیون مختلف امروز اعضای دارای ظرفیت متناظر اقدام