برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۴ تن و ‏‏۳۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته نخست شهریور ماه خبر داد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، اسداله هادی‌نژادگفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۴ تن و ۳۸۴ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱ تن  و ۹۱۴ کیلوگرم بوده است که ۸۲ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۱ تن و ۵۹۹  کیلوگرم حشیش، ۱۱۸ کیلوگرم هروئین، ۸۰ کیلوگرم مرفین و‏‏ ۲۲ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۶۴۹ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۳۲۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود ۱۰.۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۳۷۸ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با ۱۰ هزار و ۹۱۳ عدد آن مربوط به استان همدان است. همچنین ۲۱۴ لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که بالاترین میزان آن به ترتیب با ۸۵ و ۶۵ لیتر در استان‌های سمنان و تهران کشف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور است، گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۴ هزار و ۱۱۷ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۲۸.۶ درصد کشفیات کشور است و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۷۳۸۲ نفر بوده که از این تعداد ۶۶۳۴ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.

هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۱۳۹ نفر قاچاقچی، ۳۲۶۴ توزیع کننده و خرده فروش و ۳۲۳۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

 

کیلوگرم کشفیات مربوط میزان عملیات استان بیشترین استان‌های تهران شده‌اند دستگیر پاکسازی تعداد افزود اینکه هادی‌نژاد ترتیب