برگزیده ها
مازندمجلس: نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت که قهرمانان ملی و آتش نشانان پلاسکو جزو شهدا محسوب نشدند در حالیکه خانواده های آنان باید از مزایای خانواده شهده بهره مند می شدند.

ولی داداشی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس پس از قرائت گزارش ساختمان پلاسکو از سوی کمیسیون عمران اظهار کرد: علت این حادثه بهره برداری غیرمجاز اعلام شد اما چند سوال هم مطرح است؛ اینکه سن ساختمان و فرسودگی آن در گزارش نیامده و اینکه چرا برخی واحدها پلمب نبوده اند و سازمانهای مربوطه اقدامی نکرده اند و چرا اداره صنعت و معدن استان تهران و اداره اصناف واحدهای غیرمجاز را پلمب نکردند و اگر آنها باعث ضرر و زیان و سنگینی ساختمان بوده‌اند چرا جلوی آنها گرفته نشده است درحالیکه هرکس در هر جایی واحد غیرقانونی افتتاح کند نیروی انتظامی و اداره اصناف ورود می کند و آن را پلمب می کنند.

داداشی اضافه کرد: ساختمان پلاسکو بیمه نشده بود و امروز کسی باید پاسخگوی واحدهای تولیدی و عزیزانی که سرمایه شان از بین رفت و ورشکست شده‌اند و دور از خانوده‌های شان زندگی و دستفروشی می کنند باشد. چرا بعد از ارجاع شهرداری نظارت بر اماکن عمومی و قوه‌قضائیه ساختمان را پلمب نکردند؟ همچنین گفتند شهرداری موضوع را به دستگاه قضا ارجاع کرده پس چرا ساختمان پلمب نشده بود؟ و بازرسی وزارت کار وارد عمل نشد و چرا از خود سلب مسئولیت می کنند؟

نماینده مردم آستارا در مجلس خاطر نشان کرد: آتش نشانان پلاسکو که قهرمانان ملی هستند جزو شهدا محسوب نشدند البته ما در قانون مشمول خانواده های شهدا با کسر قانون مواجه هستیم . آنها باید جزو شهدا محسوب می شدند و خانواده ایشان از مزایای خانواده شهدا برخوردار می شدند.

داداشی اضافه کرد: کارکانان شهرداری تهران جزو بیمه شدگان پلاسکو نبودند. ما طرح عدم تعویض را مجلس تصویب کردم اما کارکنان آنش نشانی مشمول این طرح نیستند در حالی که باید تبصره ای اضافه کنیم که خدمات و حقشان ضایع نشود.
پلاسکو ساختمان خانواده داداشی محسوب گزارش اضافه شهرداری نشدند اداره واحدهای ارجاع مشمول قانون اصناف غیرمجاز قهرمانان آستارا نشانان مزایای اینکه امروز تهران