برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- در مراسمی عصر دیروز سه‌شنبه 7 شهریور 96 کاشی ماندگار بر سردر خانه محمدعلی سپانلو شاعر و مترجم معاصر با حضور مهدی اخوت دوست قدیمی و وصی او نصب شد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،کاشی ماندگار به‌پاس خدمات ارزشمند این شاعر بزرگ و معرفی هرچه بهتر او نصب شده است.

محمدعلی سپانلو شاعر، منتقد ادبی و مترجم معاصر 29 آبان 1319 در تهران متولد شد و در طول عمر 75 ساله خود علاوه بر ترجمه آثار مختلف و سرودن اشعار بی‌نظیر در چند فیلم سینمایی نیز به ایفای نقش پرداخت.

سپانلو در کنار برگردان آثار ادبی، مجموعه‌های شعری از جمله «رگبارها»، «پیاده‌روها»، «نبض وطنم را می‌گیرم»، «تبعید در وطن»، «ساعت امید»، «فیروزه در غبار»، «پاییز در بزرگراه»، و «قایق‌سواری در تهران» را در کارنامه خود دارد. او آثاری از نویسنده‌های مطرح دنیا مثل آلبر کامو و ژان‌پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است.

ازآن جا که تهران از اصلی‌ترین عنصرهای شعر محمد علی سپانلو بود، یکی از لقب‌های او در فضای مجازی «شاعر تهران» است. او در بسیاری از شعرهایش کم‌و‌بیش به تهران اشاره‌هایی دارد، اما در سه مجموعه «خانم زمان»، «هیکل تاریک» و «قایق‌سواری در تهران» زادگاهش را به‌عنوان محور اصلی شعر و در حد یک اسطوره مطرح می‌کند.

«کاشی ماندگار» به‌همت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با هدف معرفی مشاهیر فرهنگی، ادبا و فرهیختگان بر سردر خانه این افراد در مناطق مختلف نصب می‌شود.

 

تهران سپانلو ماندگار قایق‌سواری مختلف معرفی ترجمه