برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست >| احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه رئیس‌جمهور تلاش می کند که سایر قوا را در کنار دولت قرار بدهد، گفت: مشکلات کشور زیاد است و قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند از پس این مشکلات برآید بنابراین تمام نهادهای نظام باید در کنار هم باشند.

مازندمجلس: محمدجواد حق‌شناس درباره لحن سخنان دیشب رئیس‌جمهوردر صداوسیما اظهار کرد: در تمام دنیا اقتضائات عرصه انتخابات با دوران پس از آن متفاوتاست. روشها، لحن گفته ها و رویکردها در دوران انتخابات با زمانی که یکی از رقبا پیروزشود و در جایگاه مسئولیت قرار بگیرد، فرق دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اتخاذ گفتمان رقابتییکی از اقتضائات رقابت در دوران انتخابات است، افزود: تهییج افکار عمومی، بیان نقدبی پرده و صریح رقیب و پاسخ ‌های غیرمتعارف به نقدهای غیرمتعارفی که مطرح می شود دردوران انتخابات رخ می دهد. هدف فضای انتخاباتی هم پیروزی در این رقابت بوده و مدت آنهم کوتاه است و رفتارهای رقابتی حرف اول را می زند.

حق‌شناس با اشاره به اینکه به نظر من صحبتهای دیشبرئیس‌جمهور همان صحبت‌هایی مورد انتظار بود، گفت: من انتظاری جز این از رئیس‌جمهورنداشتم. روحانی تلاش کرد که سایر قوا را در کنار خود داشته باشد. عقلانیت هم حکم میکند که اکنون همه دنبال همکاری جمعی و کم کردن تنشها در داخل کشور و مصالحه و همکاریدر عرصه بین‌المللی و با کشورهای همسایه باشیم تا مشکلات کشور که مهمترین آن مشکلاتاقتصادی است حل شود.

وی در پایان اظهار کرد: حل مشکلات فعلی کشور ازجمله مشکلات اقتصادی، اجتماعی یا زیست محیطی به تنهایی از دست دولت بر نمی‌آید و قطعابه کمک دستگاه‌های حاکمیتی از جمله مجلس، قوه‌قضائیه، صداوسیما ونهادهای نظامی و همچنیناحزاب و سازمان‌های مردم نهاد نیاز است تا کشور به استانداردهای مناسب در حوزه هایمختلف دست یابد.

حسینی‎کیا: لحن رییس‌جمهور جذب حداکثری آحاد کارگزاران نظام را در پي داشت

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس گفت: لحن نشستتلویزیونی رییس‌جمهور با هدف جذب حداکثری همه جریان‌های سیاسی و آحاد مردم انجام شدکه کار درستی بود.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا گفت: آنچه از لحنرییس‌جمهور حاصل می‌شود این است که برای پیشرفت و توسعه کشور به «وحدت» نیاز است. به طورحتم رییس‌جمهور و همفکران ایشان به درستی تشخیص دادند که در نشست تلویزیونی اخیرشانبا لحنی متین و آرام سخن گفتند. این لحن آرام قطعا مانع دلگیر و آزرده شدن بخشی ازجامعه شده و به طور حتم موجب جذب حداکثری کارگزاران نظام می‌شود.

وی برنامه ششم توسعه را مبنای معدل کارنامه دولتدوازدهم دانست و افزود: رییس‌جمهور برنامه‌های مختلفی را برای اداره بهتر کشور اعلامکرده است اما نباید فراموش کرد که برای نمره دادن به کابینه دولت دوازدهم هیچ برنامه‌ایبه اندازه برنامه ششم توسعه مبنای ارزیابی عملکرد دولت دوم روحانی نیست.

2727

رییس‌جمهور انتخابات حداکثری حق‌شناس مشکلات توسعه دوران روحانی کارگزاران درستی برنامه مبنای سخنان افزود اظهار صداوسیما اینکه رقابت اقتضائات