برگزیده ها
دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجمع خیّرین کشور در هیأت دولت شد

مازندمجلس: در چهل و یکمین جلسه هیات مدیره مجمع خیّرین کشور که صبح روز ۸ مرداد ۱۳۹۶ با حضور وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با پیشنهاد رییس هیات مدیره مجمع خیّرین کشور، دکتر قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجمع خیّرین کشور در هیأت دولت شد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ،در این جلسه که با حضور تمامی اعضای هیأت مدیره برگزار شد، تعامل خیّرین با وزارت بهداشت محور اصلی بحث‌ها بود. وزیر بهداشت هم که در نخستین سخنرانی خود پس از گرفتن رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی برای حل مشکلات بهداشت و سلامت جامعه سخن گفته بود، از پیشنهاد مجمع خیّرین استقبال کرد و انتخابش را به عنوان نماینده مجمع خیّرین کشور در هیأت دولت گامی مثبت برای تعامل دولت و مردم و رفع موانع پیش روی اقدامات خیرخواهانه خیربن دانست.

مهندس حبیب‌الله بوربور رئیس هیات مدیره مجمع خیّرین کشور نیز در این جلسه ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت گفت: «اصل اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمت به مردم است. خدمت به مردم حزب و جناح نمی‌شناسد و اساسا مجمع خیّرین کشور تشکیل شده است تا فارغ از هر گونه نگاهی به رفع نیازها و محرومیت مردم بپردازد. دکتر هاشمی در طول ۴ سال اخیر ثابت کرد که مومنی انقلابی و دلسوز مردم و نظام است. همکاری ایشان با مجمع یقینا فتح بابی برای تحولات بیشتر در حوزه سلامت و بهداشت کشور خواهد بود.»

لازم به ذکر است پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر سابق دادگستری و عضو شورای مرکزی مجمع خیّرین کشور، نماینده این تشکل مردم‌نهاد در هیأت دولت بود که به علت عدم حضور ایشان در کابینه دولت دوازدهم، دکتر سید حسین قاضی‌زاده هاشمی این مسئولیت را عهده‌دار می‌شوند.

مجمع خیّرین کشور با ۸ بنیاد، ۸ مجمع، ۳ دانشگاه و ۱۷ خیّر مطرح ملی کشور تابستان ۱۳۹۵ تشکیل شد و ایجاد هماهنگی و اعلام نیازهای کشور به تشکلها عضو و نیز انجام فعالیت‌های جهادی خیّری در مواقع اضطرار مانند سیل و زلزله از جمله اهداف و وظایف آن است.
خیّرین بهداشت هاشمی نماینده قاضی‌زاده سلامت عنوان تشکیل اسلامی تعامل مدیره پیشنهاد شورای