برگزیده ها
تاکید ایران و سوریه بر ضرورت رایزنی مستمر و نزدیک میان طرفین

مازندمجلس: معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با رییس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مازندمجلس: معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با رییس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در روند آستانه که جهت گفت‌وگو با مقامات سوریه پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه و روند مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه وارد دمشق شده است، با بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در ارتباط با سوریه و با اشاره به سرعت حوادث و تحولات بر ضرورت رایزنی مستمر و نزدیک میان طرفین تاکید کرد. 

بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های ملت، دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم، بر ضرورت حفظ هوشیاری و هماهنگی سوریه و ایران در مرحله فعلی تاکید کرد. 

در این دیدار دوطرف با مرور آخرین تحولات میدانی و سیاسی، درباره افق‌های پیش رو در زمینه حل بحران سوریه به ویژه در چارچوب روند آستانه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

سوریه دیدار گفت‌وگو رییس‌جمهور تحولات ضرورت تاکید اسلامی خارجه وزارت بین‌المللی جمهوری طرفین رایزنی انصاری مستمر نزدیک معاون جابری آفریقا