برگزیده ها
برنامه‌های رادیو به مناسبت عید قربان اعلام شد

مازندمجلس: همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان، عید بزرگ بندگی خداوند، شبکه‌های رادیویی با تولید ویژه برنامه‌های شاد و مفرح به استقبال آن می‌روند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، شبکه های مختلف رادیویی همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده اند که در این مناسبت تقدیم مخاطبان خود می نمایند. بدین ترتیب گزیده ای از ویژه برنامه های شبکه های رادیویی بدین ترتیب است؛

رادیو معارف

"منای دل" عنوان ویژه برنامه روز عید قربان رادیو معارف است که جمعه 10 شهریور 96 ساعت 8:40 تا 10:00 به تعریف قلب سلیم و چگونگی اینکه حضرت ابراهیم (علیه السلام) دارای قلب سلیم بود، راههای کسب قلب سلیم، فلسفه نمادهای حج مثل قربانی و رمی جمرات و ... می پردازد. تهیه کننده سید محمد علی حسینیان، گوینده رضا هدایت فر و کارشناس حجت الاسلام و المسلمین سعید داوودی مخاطبان را در این برنامه همراهی می کنند.

رادیو ایران

برنامه سیری در تاریخ معاصر ایران در نهم شهریور ماه به موضوع برائت از مشرکان در حج می پردازد. در این برنامه هدف اصلی از عمل حج، جایگاه ویژه برائت در اعمال حج و دلیل مخالفت آل سعود با برگزاری حج توام با برائت از طاغوت و مشرکان توسط دکتر جواد منصوری بررسی می شود .بررسی شعار حج توسط حجاج و احیای حج ابراهیمی به فرمان امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در باره اهمیت حج عبادی و سیاسی از دیگر مباحثی است که مطرح می شود. سعید سلیمانی تهیه کننده این برنامه است که ساعت 11:15 از رادیو ایران پخش می شود.

به مناسبت عید قربان "فرهنگ مردم" به آیین و آداب عید قربان در مناطق ایران می پردازد. آیین و آداب عید قربان در مناطق مختلف کشورمان همچون کرمان، سیستان و بلوچستان، شیراز، گلستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و موسیقی های مربوط به این عید در آذربایجان و کردستان و ترکمن صحرا و خراسان از مهمترین بخش های این برنامه است.

رادیو فرهنگ

هفت کوچه ویژه برنامه ای است که در روز عید قربان از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد . در این برنامه به بررسی آداب رسوم این روز در مناطق مختلف کشور خواهند پرداخت و از حضور کارشناسان فرهنگ نواحی در مناطق مختلف کشور بهره خواهند برد. هفت کوچه روز جمعه 10 شهریور از ساعت 30/8 الی 10 از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

رادیو اقتصاد

برنامه "اقتصاد تعطیل نیست" به مناسبت عید سعید قربان، جمعه 10 شهریور ماه با حضور کارشناسان مذهبی به مباحثی همچون ترویج سنت حسنه قربانی کردن، احسان و نیکوکاری در زندگی فردی و اجتماعی و نیز به آثار و برکات آن و آثار اقتصادی آن خواهد پرداخت. این برنامه کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی حمیده سلطانی جمعه ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۱۱۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران به صورت مستقیم نماز پرفیض عید سعید قربان را از مصلی تهران پخش می کند.شبکه رادیویی تهران جمعه 10 شهریور، با استقرار واحد سیار خود در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)، از طریق برنامه «قربانگاه دل» از ساعت 7 تا 9 و 30 دقیقه این مراسم را پوشش می دهد.پخش سخنرانی پیش از خطبه نماز عید قربان و مراسم اقامه نماز عید و خطبه های بعد از نماز از این ویژه برنامه پخش می شود. علیرضا محمدی گزارشگر برنامه با نمازگزاران حاضر در مصلی گفت و گو می کند.

علاوه بر این حجت الاسلام محمد پویا کارشناس مذهبی برنامه درباره فلسفه قربانی، عید قربان و اعمال این روز صحبت می کند..

رادیو جوان

ویژه برنامه "در مسلخ عشق" شبکه جوان به مناسبت عید قربان روز جمعه 10شهریور به این موضوع که در زندگی خود از چه چیزهایی بخاطر رسیدن به اهداف عالیه گذشتیم و چه چیزهایی را فدای رسیدن به کمال انسانی کرده ایم می‌پردازد. این برنامه کاری از گروه جوان و اندیشه شبکه جوان است که به تهیه کنندگی شهره شایان و گویندگی هستی دخت توکل به مدت 30 دقیقه به روی آنتن می رود.

ویژه برنامه "شادی" شبکه جوان روز پنجشنبه 9شهریور به مناسبت عید قربان به آداب و رسوم عید قربان درکشورهای مختلف اسلامی اختصاص دارد و با تعدادی از مسلمانان کشورهای اسلامی در این خصوص گفت و گو می کند.این برنامه کاری از گروه جوان و اندیشه شبکه جوان است که به تهیه کنندگی سمیه احمد لو از ساعت 21 پخش می شود.

رادیو سلامت

برنامه صبح و زندگی از شنبه تا پجشنبه از ساعت 7:05 به مدت 80 دقیقه با حضور کارشناسان به موضوعاتی همچون عدالت اجتماعی/ علی (ع)در فرهنگ و ادب ایرانی/ علی(ع) در فرهنگ پهلوانی/ علی(ع) در سخن و سخن وری/ علی(ع) در فرهنگ نوع‌دوستی/ علی(ع) در فرهنگ حکم‌رانی خواهد پرداخت.

موضوعات برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنوندگان صدای سلامتی از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود.

یاد آور می شود، «صبح و زندگی» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است که روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برنامه خونه زندگی کاری از گروه خانواده از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10:20 به مدت 80 دقیقه با حضور کارشناسان به موضوعات مرتبط با هفته ولایت و امامت می پردازد.

تحکیم بنیان خانواده از طریق آموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری از اهداف برنامه «خونه زندگی» است که در این مجله نیمروزی به موضوعاتی نظیر مهارت های کنترل خشم، مهرورزی، فرزند پروری درخانواده؛ ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج، افزایش نرخ رشد جمعیت (فرزند آوری)؛ تحکیم بنیان خانواده (آموزش مهارت های زندگی، همسر داری و فرزند پروری و ...) و اقتصاد مقاومتی (آموزش مدیریت اقتصادی در خانواده، قناعت، مدیریت دخل و خرج و...) پرداخته می شود.

برنامه «خونه زندگی» به تهیه کنندگی «سارا شریفی» و «شهرام زین العابدین»، شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰:۲۰ و موج اف . ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

رادیو قرآن

"قرآن و زندگی" و "این چند قدم" ویژه برنامه های رادیو قرآن در دهه ولایت است که تقدیم شنوندگان خواهد شد.

از عید سعید قربان همزمان با دهه ولایت برنامه ی "این چند قدم" که نخستین مستند گزارشی رادیویی از سرزمین وحی است، با ترکیبی نو و بدیع به معرفی اماکن متبرکه و بیان حال زائران و مشکلات آنان در زیارت می پردازد

در چند بخش از این برنامه که به دلیل همراهی با کاروان دانشجویان اعزامی به عمره مفرده بود حال و هوای دانشجویان در این سفر انعکاس داده شده است و در بخش معرفی اماکن حجت الاسلام محمدباقر علم الهدی به بیان نکات کارشناسانه پرداخته است.

از ویژگی‌های دیگر برنامه "این چند قدم" اختصار و ایجاز، بیان غیرمستقیم مشکلات زائران مدینه، سخت گیری وهابیون نسبت به آنها و بیان نکات معارفی حجت الاسلام وحیدی درباره این سفر و زیارت حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه بقیع(ع) است.

برنامه "قرآن و زندگی" (عید قربان تا عید غدیر) از روز 11 شهریورماه همزمان با دهه ولایت ساعت 9:15 تا 10 به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می شود.

این ویژه برنامه با موضوع شیعه شناسی در رفتار با الگوگیری از حضرت علی(ع)، ائمه(ع) و قرآن به روی آنتن می رود.

ارتباطات خانوادگی، کسب و کار، مدیریت زمان، کسب علم و دانش، مواجهه با اندیشه های دیگران از دیگر موضوعاتی است که در هر بررنامه به آن پرداخته می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی سمیه خراج، گویندگی رضا خضرایی و کارشناسی حجت الاسلام وحیدی از ساعت 9:15 به مدت 45 دقیقه پخش می شود.

رادیو گفتگو

برنامه «روشنتر از ماه » به تهیه کنندگی، رقیه پرند آور با حضور میهمانان ویژه و گفت و گو در خصوص شب و روز عید قربان، پنجشنبه 9 شهریورماه ساعت 22 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.

همچنین ویژه برنامه روز عید قربان با عنوان «پیام توحید» کاری از گروه تاریخ و فرهنگ به تهیه کنندگی فرهاد دهنوی از ساعت 7 الی 9 صبح با بخش های متنوع فرهنگی وهنری ومناسبتی از رادیو گفت و گو به روی آنتن می رود.

گفتنی است؛علاقمندان می توانند بر روی موج اف ام ردیف 103.5 شنونده برنامه های رادیو گفت و گو در 24 ساعت شبانه روز باشند.

رادیو نمایش

نمایش «روز اسماعیل» به نویسندگی علی دنیوی ساروی تهیه شده است که درباره خانواده مهمان نواز روستایی است که علی‌رغم مشکلاتی که دارند در روز عید قربان از مهمان ناخوانده‌شان پذیرایی می‌کنند و ...

این نمایش رادیویی را رامین‌ پورایمان کارگردانی کرده و هنرمندانی چون مهرداد مهماندوست، علی زرینی، فریده دریامج و مهدی نمینی مقدم در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نمایش «روز اسماعیل» به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی، صدابرداری پیروز صدرایی و افکت نرگس موسی پور، ساعت 7:30دقیقه روز عید قربان از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رادیو ورزش

ویژه برنامه های "پنجره ای رو به شب" که روز پنجشنبه 9 شهریور و مصادف با شب عید سعید قربان بصورت زنده و به مدت 235 دقیقه از ساعت 22 تا 2 بامداد جمعه با ساختار کلامی - آوایی و همچنین برنامه "گلچین هفته" با ساختار کلامی- پیامی وآوایی از ساعت 9.05 دقیقه صبح روز جمعه (روز عید قربان) تا ساعت 12 بصورت جنگ شاد و زنده برای شنوندگان رادیو ورزش پخش خواهد شد.

خاطر نشان می شود علاقه مندان می توانند از طریق گیرنده های دیجیتال و همچنین اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به نشانی WWW.IRANSEDA.IR شنونده برنامه های شبکه های رادیویی معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران باشند.
برنامه رادیو قربان زندگی فرهنگ دقیقه رادیویی کنندگی شهریور مناسبت پنجشنبه شنوندگان خانواده الاسلام مختلف کارشناسان مناطق ولایت فرزند پردازد تقدیم پرداخته مدیریت همچنین نمایش تهران اقتصاد اندیشه موضوعاتی مهارت اسلامی پروری آموزش همزمان درباره همچون برائت بررسی موضوع قربانی مخاطبان عنوان پرداخت زیارت مشکلات معرفی فلسفه معارف اماکن زائران شهریورماه مهمان بصورت ساختار کلامی اسماعیل باشند وحیدی ترتیب توانند شنونده دانشجویان بنیان مباحثی مراسم خمینی چیزهایی آذربایجان اقتصادی مذهبی خواهند اجتماعی اهداف گویندگی تاریخ همراهی تحکیم کارشناس آرامش مگاهرتز اعمال مشرکان موضوعات کننده