برگزیده ها
کلیات طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی تصویب شد

مازندمجلس: نمایندگان مردم در خانه ملت کلیات طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی را تصویب کردند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ؛ نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه 8 شهریور مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی با کلیات این طرح با 119 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین در بررسی جزئیات این طرح، نمایندگان با ماده واحده این طرح با 115 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده واحده این طرح؛ از تاریخ تصویب این قانون، دولت و دیگر نهادهای متولی مجاز هستند در ترویج فرهنگ قرآنی برای چاپ و اهدای قرآن کریم از اعتبارات دولتی کتابت های برجسته مفاخر ملی مانند مرحوم میرزا احمد نیریزی را مورد حمایت و ترویج قراردهند.

براساس تبصره این ماده واحده؛ دولت مجاز است در جهت اجرای این قانون هر ساله از یارانه های موجود برای چاپ و نشر قرآن مورد نظر به بخش های غیردولتی اعتباری اختصاص دهد.

براساس این گزارش؛ احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص این طرح گفت:به نظر ما این طرح اولویت دارد ،چرا که هم می تواند در حوزه اشتغالزایی موثر باشد و هم از فرهنگ غنی ایرانی و مفاخر ملی حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به ما می گوید که به سمت تولیدات داخلی حرکت کنیم، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نیز باید به تولیدات داخلی توجه داشته باشیم و این قانون به هیچ وجه انحصار را ترویج نمی دهد، بلکه شمولیت دارد و ما می توانیم از کسانی که رسم الخط ایرانی را در کتابت قرآن کریم به کار می گیرند حمایت کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از متعلمان قرآن نیز رسم الخط های غیرایرانی همچون عثمان طه را سهل القرائه نمی دانند و ما برای سهولت درقرائت نیز به دنبال رسم الخط ایرانی رفته ایم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون جامعیت دارد و می تواند موضوع رسم الخط قرآن را مهندسی کند و به این مسئله مهم نظم ببخشد.

فارس
ترویج مفاخر کتابت قانون موافقت نماینده فرهنگ حمایت براساس ایرانی نمایندگان اسلامی شورای داخلی فرهنگی تولیدات سخنگوی تواند کمیسیون مجموع تصویب کلیات بررسی موافق ممتنع مخالف واحده