برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - محمود واعظی رئیس دفتر رییس جمهور در دیدار با جمعی از علما و مراجع در قم، تاکید کرد که دولت دوازدهم ارتباط نزدیک‎تری با علما خواهد داشت.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس دفتر رییس جمهور با تبریکهفته دولت و اعیاد و مناسبت‎های مذهبی ماه ذی الحجه با بیان اینکه همواره از رییس جمهور حمایت کردهام، گفتند: عبور از رییس جمهور به هیچ وجه صحیح نیست. البته نادیده گرفتن کاستی هارا نیز حمایت از رییس جمهور نمی دانم. بنده حمایت از رییس جمهور و تذکر نقاط ضعف وکاستی ها، هر دو را وظیفه خود می دانم. نقد و تذکر البته نباید با زبان گزنده، بلکهباید با زبان و ادبیات دوستانه انجام شود.

ایشان اصلاح نظام بانکی را از ضرورت‎هایپیش روی دولت دوازدهم دانسته و تصریح کردند: کاهش نرخ سود در روزهای اخیر اقدام خوبیبود که باید تداوم یابد. همچنین نظام مالیاتی کشور نباید فارغ از وضعیت تولید کنندگانصرفا دنبال اجرای دستورالعمل های مالیاتی و اخذ مالیات باشد؛ نظام مدیریت جزیره ایپاسخگوی حل مشکلات کشور نخواهد بود.

این مرجع تقلید قاچاق را از دیگر معضلات نظام اقتصادیکشور برشمردند و با تاکید بر لزوم انجام یک جراحی بزرگ برای حل این مشکل خاطرنشان کردند:نکته مهم دیگر که قبلا هم بر آن تاکید کرده ام، اصلاح نظام پرداخت یارانه است. یارانهافراد غنی باید حذف شده و یارانه افراد ضعیف بیشتر شود. همچنین عمده یارانه باید بهبخش تولید اختصاص یابد. مسائل اقتصادی بسیار مهم هستند، اما این تلاش برای حل این معضلات نبایدباعث غفلت ما از مساله مهم فرهنگ، اخلاق و دین مردم شود. اتفاقا تقویت مبانی دینی درجامعه می تواند به عملکرد متعهدانه مردم در عرصه اقتصاد و رونق این عرصه کمک کند.

ایشان امنیت حال حاضر در کشور را حاصل وحدت و انسجامنهادهای مختلف امنیتی، نظامی و انتظامی کشور و از خودگذشتگی افرادی مثل شهید محسن حججیدانستند و گفتند که باید شکرگذار این امنیت باشیم.

معظم له با تصریح بر ضرورت وحدت و انسجام ملی بینهمه دستگاهها و نهادهای کشور خاطرنشان کردند: همه باید متحد و دست در دست هم، از فضایانتخابات عبور کرده و به فکر ساختن کشور باشند. پیشنهاد می کنم جلسات سران قوا به جلساتیمستمر و منظم با فواصل زمانی کوتاه تر تبدیل شود چرا که گفتگوهای رودر رو و مستقیمبسیاری از سوءتفاهمات را رفع می کند.

معظم له در پایان با ابلاغ سلام و آرزوی توفیق برایدولت و رییس جمهور، خواستار توجه جدی تر به مدیریت فضای مجازی شدند.

محمود واعظی نیز در این دیدار با بیان اینکه هربار که هر کدام از اعضای دولت خدمت مراجع محترم رسیدند، از این دیدارها بهره فراواننصیب دولت شده است، گفت: بالاخره این دولت به اعتبار آقای دکتر روحانی، به نوعی دولتروحانیت است. به دنبال رابطه مستمر و نزدیک با مراجع عظام، علما و حوزه های علمیه هستیم.

وی با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اضافه کرد: دولتبرای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه جدی دارد. نباید به جای رسیدگی به مسائلمردم درگیر مسائل پوچ و بی فایده شویم.

رییس دفتر رییس جمهور اظهار داشت: در کنار توجهبه معضلات اقتصادی، دولت مسائل اعتقادی و ارزشی را نیز از نظر دور نداشته است. آقایدکتر روحانی هم خودشان در چینش کابینه این نکته را رعایت کردند و هم به وزرا و معاونینشان تاکید کرده اند که در انتخاب هایشان تدین و مردم داری افراد را ملاک اصلی و اولقرار دهند.

دکتر واعظی با بیان اینکه با همدلی و صمیمت بینمردم و نظام هیچ مشکل غیرقابل حلی باقی نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: باید این وحدت وهمدلی را از خودمان و میان مسئولان آغاز کنیم. دولت و همه مسئولان نظام قطعا نیازمنددعای خیر و حمایت بزرگان کشور به ویژه مراجع عظام هستند. بنده در دفتر رییس جمهور بهطور جدی به دنبال یک ارتباط منظم و مستمر بین دولت با مراجع و ارتباط دولت با قوایدیگر هستم.

مشکلات اقتصادی باید با تدبیر رفع شود

همچنین آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیداررییس‌ دفتر رییس جمهور با بیان اینکه بنده از انبوه مشکلاتی که پیش روی دولت است، مطلعهستم، تصریح کردند: با وجود این باید با تدبیر با مشکلات مواجه شد. ما می خواهیم بادنیا تعامل داشته باشیم، نمی شود با دنیا درگیر شد.

وی گفت: سامان دادن و رفع مشکلات اقتصادی بسیارمهم است. درگیری های جناحی نباید موجب ناراحتی و ناامیدی مردم شود.

آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه عملما باید موجب آبروی اسلام شود، اظهار داشتند: نباید بگذاریم مردم مایوس شوند. بایدنگاه جهان به ایران نگاهی مثبت باشد و دنیا ببیند که مردم ایران خوشبخت زندگی می کنندو به چه پیشرفتهایی رسیده اند.

ایشان برگزاری باشکوه همراه با حضور پرشور مردمدر انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم و مایه غرور و امیدواری مردم توصیف و تصریحکردند: از گزارشی که شما ارائه کردید بسیار خوشحال و امیدوار شدم.

این مرجع تقلید با تبریک هفته دولت به دولتمردانو ابلاغ سلام به رییس جمهور، اظهار داشتند: ما هیچ دغدغه و توقعی جز سعادت و خوشبختیمردم نداریم و برای موفقیت دولت و بخصوص شخص آقای دکتر روحانی در این مسیر همواره دعامی کنیم.

ایشان از دولت بابت اعزام عزتمندانه حجاج به سرزمینوحی و تلاشهای گسترده دولت برای حل و فصل تنشهای منطقه ای و بین المللی تقدیر و تشکرکردند.

محمود واعظی نیز در این دیدار با تبریک عید قربانو عید سعید غدیر، سلام دکتر روحانی را خدمت این مرجع معظم تقلید شیعه ابلاغ کرد و گفت:دکتر روحانی بر ارتباط مستمر اعضای دولت با مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و استفادهاز نظرات ایشان تاکید زیادی دارند و امیدواریم دعای خیر علما و مراجع همواره پشت سردولت و مردم باشد.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: دولت تلاش برای ارتقایمعیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال را در مرکز توجه و تلاشهای خود قرارداده است. در کنار این مهم اما دولت تلاش زیادی برای تقویت ارزشها و اعتقادات مردمو استحکام باورهای دینی مردم داشته و خواهد داشت.

واعظی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با تعامل باقوای دیگر و نهادها و ارگانهای انقلابی و نخبگان ضمن تقویت آرامش و وحدت و صمیمیت،امنیت را به عنوان بستر همه فعالیتهای سازنده در کشور ارتقا دهیم تا به پیشرفت و توسعهبرسیم.

2727

 

 

جمهور مشکلات روحانی اقتصادی مراجع نباید تاکید اینکه حمایت همواره اظهار واعظی تقلید مسائل آیت‌الله ارتباط خاطرنشان امنیت معضلات تبریک ابلاغ مستمر تقویت بسیار یارانه تصریح دیدار دنبال همچنین مکارم مسئولان درگیر دغدغه تدبیر شیرازی خواهیم تلاشهای زیادی داشتند تعامل العظمی گلپایگانی اعیاد مالیاتی اصلاح تولید افراد مدیریت باشیم البته نخواهد اعضای گفتند محمود علمیه