برگزیده ها
مازندمجلس: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار سه ساعته طلاب حوزه علميه استان تهران نكته بسيار مهمي را مطرح و فرمودند؛ «تا رسيدن به نقطه تشكيل دولت اسلامي و جامعه اسلامي فاصله زيادي وجود  دارد.»

در حالی که نزديك به چهار دهه از پيروزي انقلاب مي گذرد، چرا ما تا تشكيل دولت اسلامي و جامعه اسلامي فاصله داريم؟ اين نخستين بار نيست كه مقام معظم رهبري اين نكته را مطرح كردند، قبلاً نيز به اين سخن تفوه فرمودند.
دولت اسلامي چيست؟ مختصات آن كدام است؟ چه كسي متكفل تشكيل جامعه اسلامي در ايران است؟ طبيعي است پاسخ آن دولت اسلامي است. پس چرا دولت اسلامي تشكيل نمي شود؟

رهبر انقلاب اسلامي تثبيت انقلاب و جامعه اسلامي را نيازمند تداوم مبارزه دانستند و در تعريف مبارزه فرمودند؛ «مبارزه يعني تلاش، مجاهدت، همفكري و متشكل شدن.»

پس اين همه تلاش و مجاهدت و همفكري در سال‌هاي اخير به كجا انجاميده كه نتوانسته ايم دولت اسلامي را شكل دهيم؟

انقلاب را بايد انقلابيون هدايت كنند. اگر به دست نامحرمان بيفتد قطعاً به بيراهه مي رود. پس به اين پرسش مي رسيم که رسم و رسوم انقلابي گري و شاخص‌هاي آن كدام است؟

1- اولين شاخص انقلابي گري، استبدادستيزي و اسكتبارستيزي است. انقلاب در مقابل جبهه متحد كفر و نفاق و سلطه بيگانگان قرار دارد. دشمنان اسلام حتي يك لحظه از مبارزه با انقلاب فارغ نبودند. اگر كساني در مصادر امور قرار گيرند كه حال مبارزه با اسكتبار نداشته باشند و خداي ناكرده سر در آخور فتنه داشته باشند، طبيعي است شكل‌گيري دولت اسلامي به تأخير مي افتد. به همين دليل بارها گفته شده است که فتنه، خط قرمز نظام است. مسئولین باید خشم انقلابی ملت ایران علیه آمریکا را نمایندگی کنند.

2- خدمت خالصانه و بدون منت از شاخصه‌هاي انقلابي‌گري است. اگر كساني در رأس امور باشند كه به خاطر كارهاي نكرده، سر مردم منت بگذارند و در خدمات خود فهرستي از صدمات داشته باشند، آن را به عنوان خدمات به مردم قالب كنند و اخلاص در عمل نداشته باشند، تشکیل دولت اسلامي به تأخير مي‌افتد.

3- اگر كساني در رأس امور قرار گيرند كه در پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي ترديد كنند، در مسير تحريف خط امام و رهبري قرار گيرند و مرزبندي شفافي با دشمنان نظام نداشته باشند، شكل‌گيري دولت اسلامي در هاله ‌اي از ابهام قرار مي گيرد.

4- اگر كساني در مصادر امور قرار گيرند كه از سلامت اخلاقي برخوردار نباشد و زبان به توهين و طعنه بگشايند و در دفاع از حقوق ملي، كاهلي نشان دهند و شجاعت در اقدام و عمل از خود بروز ندهند، تأخير در شكل گيري دولت اسلامي حتمي است.

5- اگر مبارزه با فقر ، فساد و تبعيض در كاركرد دولت ظهور نداشته باشد و فساد تا حساس‌ترين رده‌ها نفوذ كند، پاكدستي و ساده‌زيستي فراموش شود و نوعي اشرافي گري در طبقات جامعه ظهور كند، نمي توان سرعت نزديك شدن به دولت اسلامي را طبيعي دانست. چرا برخي مقامات حاضر نيستند طبق قانون اساسی، فهرست اموال و دارايي‌هاي خود را حتي به مقامات مسئول كشور بدهند؟!

6- اگر در مباني اسلام و امام (ره) ترديد كنيم و اسلام تحجر و التقاط و انحراف و آلوده به سكولاريزم از رسانه‌ها تبليغ و ترويج شود و در دفاع اسلام ناب محمدي (ص) قصور از خود نشان دهيم، با دولت اسلامي فاصله مي گيريم و اين فاصله هر روز بيشتر مي شود.

اين يك حقيقت است كه بعد از انقلاب هر جا انقلابي عمل كرديم، موفق شديم و يك گام به تشكيل دولت اسلامي و جامعه اسلامي نزديك شديم و هر جا كه به سمت سازش رفتيم و شاخص‌هاي انقلابي گري را فراموش و از حركت هاي جهادي غلفت كرديم، از رسيدن به جامعه اسلامي و دولت اسلامي بازمانديم.

سهم روحانيت و حوزه‌هاي علميه در شكل‌گيري دولت اسلامي و جامعه اسلامي، تعيين كننده است. مقام معظم رهبري در ديدار ياد شده فرمودند: «رسالت روحانيت، ايجاد حاكميت جهان بيني توحيدي و حيات طيبه است.» تا روح توحيد و حيات طيبه در جامعه ما ريشه ندواند، رسيدن به دولت اسلامي و جامعه اسلامي به يك رؤيا تبديل خواهد شد.

شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي به ويژه شهداي شهريور ماه سال 60، شهيدان رجايي و باهنر، در مسير تشكيل دولت اسلامي و جامعه اسلامي حركت مي كردند. منافقين در داخل و استكبار جهاني از خارج، با تيغ ترور در مسير اين شكل‌گيري اخلال به وجود آوردند. اين اخلال همچنان ادامه دارد. مردم در برابر اين اخلال ايستادند و از جمهوريت و اسلاميت نظام دفاع كردند و چارچوب هاي نظام را حفظ كردند تا نخبگان به معماري دولت و جامعه اسلامي بپردازند. دولت دوازدهم بايد ثابت كند در اين مسير، حركت مي كند و همه مردم و به ويژه نخبگان بايد اين دولت را در مسير رسيدن به دولت اسلامي و جامعه اسلامي ياري كنند.
 
اسلامي جامعه انقلاب مبارزه باشند تشكيل انقلابي رسيدن كساني اسلام كردند گيرند فاصله نداشته شكل‌گيري تأخير طبيعي نزديك رهبري اخلال نخبگان شهداي ترديد كرديم فراموش خدمات روحانيت مقامات شاخص‌هاي فرمودند؛ علميه ديدار فرمودند مجاهدت دشمنان همفكري مصادر