برگزیده ها
مازندمجلس: دبیرکل حزب‎الله لبنان با صدور بیانیه‎ای به انتقادات یک مقام عراقی درباره انتقال عناصر داعش از شرق مرز لبنان به مرزهای عراق بر اساس توافق «جرود» واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله با صدور بیانیه‎ای به انتقادات روز گذشته «حیدر العبادی» نخست‎وزیر عراق درباره توافق «جرود» برای خروج داعش از شرق مرز لبنان به مرزهای عراق واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است که بر اساس این توافق، عناصر تروریستی داعش و خانواده‎های آنها از اراضی سوریه به اراضی سوریه یعنی از قلمون غربی به دیرالزور منتقل شدند و عملیات انتقال از اراضی لبنان به اراضی عراق صورت نگرفت.

در ادامه بیانیه دبیرکل حزب الله تاکید شد که تعداد افرادی که به مرزهای عراق منتقل شدند، زیاد نیست. تعداد تروریست‎های شکست خورده و تسلیم شده که منطقه البوکمال در شرق سوریه و در مرز عراق منتقل شدند، 310 نفر است و این تغییری در معادله جنگ در دیرالزور ایجاد نمی‌کند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد، منطقه‎ای که عناصر مسلح داعش به آن منتقل شدند، محور جنگ و درگیری در صحرای سوریه است و همگان می‎دانند که ارتش سوریه و متحدین آن چند ماهی است که به شدت در آن علیه تروریسم می‎جنگنند و حزب الله شهدای زیادی در این منطقه تقدیم کرد. بنابراین ما عناصر مسلح شکست خورده را به همان جبهه‌ای منتقل می‎کنیم که در آن حضور داریم.

حزب‎الله لبنان افزود: ما در  لبنان مساله انسانی ملی و میهنی داشتیم و آن مساله نظامیان لبنانی است که چند سال گذشته توسط داعش ربوده شده بودند و لبنانی‌ها خواستار تعیین وضعیت و سرنوشت و آزادی آنها بودند و تنها راه این بود که با عناصر مسلح در این خصوص مذاکره شود. شاید با جنگ و درگیری گسترده علیه داعش می‎توانستیم به هدف خود برسیم، اما در آنصورت سرنوشت نظامیان ربوده لبنانی مشخص نبود.

در ادامه بیانیه دبیرکل حزب الله آمده است که حزب الله از ابتدای جنگ در کنار ارتش سوریه علیه گروه‎های تکفیری جنگید و هدف ما پیروزی در مقابل تکفیری‎ها است. حزب الله در مبارزه با داعش در هیچ مکانی دریغ نکرده است و همگان بدان واقف هستند. نصرالله اتهامات وارده به دولت سوریه درباره این توافق را رد و  اعلام کرد که این توافق مربوط به حزب الله است.

سید حسن نصرالله در پایان بیانیه خود اعلام کرد که حزب الله به حضور برادران رزمنده و مقاومت عراقی که در روزهای اول جنگ سوریه شرکت کردند، افتخار می کند و پیروزی عراقی‌ها در جنگ با داعش از موصل تا تلعفر را تبریک گفت.

«حیدر العبادی» نخست‎وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز گذشته طی سخنانی با انتقال تعداد «زیاد» عناصر «داعش» به مناطق مرزی عراق مخالفت کرد و گفت: انتقال تعداد زیاد داعش به مناطق مرزی با عراق غیر قابل قبول است.
سوریه عناصر توافق نصرالله منتقل لبنان انتقال تعداد بیانیه اراضی دبیرکل گذشته انتقادات درباره واکنش مرزهای مساله مناطق همگان پیروزی نظامیان لبنانی درگیری سرنوشت ربوده تاکید العبادی بیانیه‎ای عراقی نخست‎وزیر حزب‎الله خورده ادامه دیرالزور منطقه