برگزیده ها
مازندمجلس: روحانی: انحصار بزرگترین بلا برای هر بخش استسایت خوان روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ خبر:1396/06/08 ساعت انتشار:19:17:03 بازدید:17بار کد خبر: DEN-1253725رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انحصار بزرگترین بلا برای هر بخش است، گفت: ما باید انحصار را بشکنیم و خدمات را تا جایی که می‌توانیم رقابتی کنیم.

حسن روحانی عصر امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در سیزدهمین جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: ما باید خدمات را تا جایی که می‌توانیم رقابتی کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم چرا که مردم بهتر کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: می‌بینیم بخش کشاورزی که بیشتر به عهده مردم است خیلی راحت‌تر حرکت می‌کند. یا مثلا کدام اداره است که ساعت سه صبح به میدان میوه و تره‌بار برود و پنج صبح میوه در مغازه‌اش باشد؟ این کار را بخش خصوصی انجام می‌دهد و اگر دولت بخواهد انجام دهد اگر خیلی سحرخیز باشد حداقل هفت صبح این کار را می‌کند. برای این موضوع انواع مثال‌ها را می‌توان زد و حتی در آموزش و پرورش و علوم ما می‌توانیم خدمت را به مردم واگذار کنیم.

روحانی تصریح کرد: سیستم اداری و دولتی ما کهنه‌شده بخش خصوصی بهتر می‌تواند کار کند. در یک سیستم اداری کهنه و فرسوده حتی با یک مدیر قوی کار پیش نمی‌رود. ما باید برنامه‌ریزی کنیم که هم سیستم اداری متحول شود و هم مدیران و کارمندان بهتری در سراسر کشور به کار بگیریم.

رئیس دولت دوازدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در مدیریت کشور باید جوانان، بانوان، اقوام و مذاهب مختلف حضور داشته باشند، بیان کرد: نمی‌شود بگوییم مدیران ارشد کشور اهل یک مذهب هستند پس بقیه چه کنند؟ مگر اینها ملت ایران نیستند؟ پس از آنها مالیات نگیرید و به سربازی نفرستید و وظیفه‌ای برعهده‌شان نگذارید. اگر تکلیفشان مثل بقیه است حقوق‌شان هم باید مثل بقیه باشد.

وی افزود: بگذارید همه کار کنند و اساس شایسته‌سالاری باشد. آیا در حکومت امیرالمومنین و پیامبر اینگونه رفتار می‌شد؟ چطور موقع انتخابات همه را پای صندوق دعوت می‌کنید؟ اگر بناست آنها انتخاب نکنند چرا در انتخابات به آنها می‌گویید تشریف بیاورید؟ اگر ما وحدت، انسجام و یکپارچگی می‌خواهیم باید مبنای ما در مدیریت شایسته‌سالاری باشد نه وابستگی به این جناح و آن جناح.

روحانی در ادامه یادآور شد: گروهی که حاکم می‌شوند برای کل ملت ایران هستند. اگر قرار است یک جناح حاکم باشد و آن یکی به مرخصی برود بهتر است به آنها حقوق بدهیم. چرخش ما در مدیریت بسیار کند است. من برای دولت دوازدهم که می‌خواستم وزیر انتخاب کنم با خیلی‌ها مشورت کردم. هر چه لیست پیش من می‌آمد سنین بالا بود. سن‌های بالای 60 سال و حتی سن 50 خیلی کم پیدا می‌شد. باید پرسید چرا؟ چرا گردش نخبگان ما در جایی متوقف شده است؟

رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: من خواهش کردم و به تمام وزرا دستور دادم که هر کدام در این دوره دو جوان که در پرانتز نوشتم بین 30 تا 45 سال در سمت‌های بالا استفاده کنند تا به سمت معاون وزیر برسند که یکی از وزرا گفت پس ما باید خداحافظی کنیم. به هر حال یک روزی باید خداحافظی کنیم و جوان‌ها بیایند پس چرا به جوان‌ها تجربه و آموزش ندهیم اینها نشاط، شور و سلامتی بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از خانم‌ها در سمت‌های بالا استفاده کرد، گفت: خانم‌ها از نظر قدرت مدیریت، دانش، فهم و تدبیر بسیار بالا هستند. چون خانم‌ها را در مدیریت بالا نیاوردیم الان مشکل داریم. خانم‌ها توانمند هستند. بگذارید تجربه لازم را به دست بیاورند. اینکه به حضور جوان‌ها، خانم‌ها، اقوام و مذاهب مختلف اصرار می‌کنم در سطح کل دولت و در بخش‌های مختلف کشور است.

رئیس دولت دوازدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تبریک ایام عرفه، روز نیایش، عید قربان و عید غدیر یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهیدانی که در نظام جمهوری اسلامی مسوولیت‌های سنگینی برعهده داشتند جان خود را در راه انجام وظیفه فدا کردند که برای ما حائز اهمیت است. سال 60 سال بسیار سختی بود که بر ملت ما گذشت. البته در سال‌های 58 و 59 مردم ما در برابر سختی‌ها و توطئه‌ها ایستادگی کردند تا نظام جمهوری اسلامی را استقرار بخشیدند.

وی در ادامه یادآور شد: خون شهیدان ما در سایه تجاوز بعثی‌ها و ددمنشی تروریست‌ها در مرکز شهرهای ما از جمله تهران به هم آمیخته که اگر این خون‌ها و ایثارها نبود نه از نظام نه از انقلاب و نه از کشور چیزی باقی نمی‌ماند. اینگونه است که یاد شهید تندگویان را گرامی می‌داریم. در دفاع مقدس کمتر سابقه دارد که فردی در سطح وزیر به جبهه و خط مقدم برود آن هم برای پالایشگاه‌ها و مراکز نفتی که تخریب و محاصره شده بود. این نشان می‌دهد مردم و مسئولین همه‌جا کنار هم بوده‌اند.

روحانی ادامه داد: فرزندان مردم عالی این سرزمین با نمایندگان و وزرا و اعم جمعه همه خونشان در کنار هم در جبهه‌ها ریخته شد و این عظمت نظام ماست. من در سال 62 در جبهه در دو روز پیاپی فرزندان روسای سه قوه را مشاهده کردم و به خاطر این مساله سجده شکر به جا آوردم. علت اینکه نظام ما در برابر همه توطئه‌ها ایستاد این است که ملت ما یکپارچه کنار هم قرار گرفتند و از همه چیز خود در راه نظام و انقلاب گذشتند.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از چهره‌های ممتاز این نظام بودند، خاطرنشان کرد: اخلاق، رفتار و فداکاری آنها به مناسبت‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب در مجلس اول و در سمت‌های اجرایی‌ای که داشتند در جلسات مختلف با شخصیت‌هایی مثل شهید بهشتی و دیگر عزیزان حضور داشتند. اینجا باید یادی کنیم از مرحوم آیت‌الله هاشمی که من هر خاطره‌ای از ذهن می‌گذارم در جلسات مهم، اصلی و تصمیمات اساسی کشور ایشان هم حضور داشتند و در کنار بزرگان، شهدا و مقام معظم رهبری و همه آنها که پیرو راه و خط امام راحل بزرگوار بوده‌اند، حاضر بودند.
اینکه مختلف مدیریت روحانی خانم‌ها رجایی داشتند شهیدان ادامه انحصار دوازدهم باهنر بزرگترین اداری جوان‌ها سمت‌های سیستم بسیار مذاهب انقلاب می‌توانیم اقوام تجربه خداحافظی خاطرنشان استفاده توطئه‌ها جلسات جمهوری اسلامی گرامی بوده‌اند برابر فرزندان اینها رقابتی می‌کند خصوصی می‌دهد خدمات تاکید جوانان بانوان باشند آموزش مدیران اینگونه رفتار انتخابات شایسته‌سالاری بگذارید دیگری صحبت‌های افزود یادآور