برگزیده ها
مازندمجلس:  سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت که رئیس‌جمهور این کشور برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ باید نظر مشاورانش را رد کند.

به گزارش فارس،«جان بولتون»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که اخیراً طرحی برای خارج کردن کشورش از توافق هسته‌ای با ایران منتشر کرده روز چهارشنبه گفت که رئیس‌جمهور «دونالد ترامپ» برای خروج از این توافق باید در مبارزه با مشاورانش بر آنها چیره شود.  

اشاره «بولتون» به صف‌بندی‌هایی در دولت آمریکا است که حول سیاست آمریکا در خصوص پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) یا خروج از آن شکل گرفته است.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند «هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا، «جیمز متیس»، وزیر دفاع و «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه این کشور از ماندن آمریکا در این توافق حمایت می‌کنند.

برخی رسانه‌های آمریکا پیشتر همچنین مدعی شده‌اند که «مک‌مستر»، اقدام به پاکسازی کاخ سفید از مخالفان این توافق هسته‌ای کرده است.

«استیو بانون»، استراتژیست ارشد کاخ سفید بلندپایه‌ترین مخالف برجام در کاخ سفید بود که چند روز پیش از این سمت کنار گذاشته شد.

«جان بولتون» در مصاحبه با واشنگتن‌فری‌بیکن، درباره ماندن یا خروج آمریکا از برجام گفت: «مسئله این است که حرف چه کسی به کرسی می‌نشیند: رئیس‌جمهور یا مشاورانش.»

دیپلمات آمریکایی، همچنین با اشاره به طرحی که اخیراً برای خروج از «برجام» خطاب به ترامپ نوشته گفت: «بر اساس آنچه که در رسانه‌ها خوانده‌ام فکر می‌کنم که [ترامپ] فکر می‌کند این توافق برای منافع آمریکا مضر است، اگر او می‌خواهد از آن خارج شود، من راهی پیش پای او گذاشته‌ام.»
آمریکا توافق بولتون برجام هسته‌ای ترامپ مشاورانش رئیس‌جمهور مک‌مستر ماندن همچنین شده‌اند آمریکایی اخیراً چهارشنبه رسانه‌های