برگزیده ها
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درگذشت ابراهیم یزدی را تسلیت گفت

مازندمجلس: شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پیامی درگذشت دبیرکل نهضت آزادی را تسلیت گفت.

مازندمجلس: شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پیامی درگذشت دبیرکل نهضت آزادی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام تسلیت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت درگذشت دکتر ابراهیم یزدی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درخت صبر و ایمانی که دارد چتر آزادی     نباشد خوشتر از آن سایه سار امن و آبادی

روح بزرگ مردی از سرزمین آزادی و اخلاق، خداباوری و مردم مداری به ابدیت پیوست، او که هماره مسیر اصلاح جامعه خویش را در جاده اعتدال جست و انقلابی گری عقلانی خود را چونان بازویی قوی در خدمت پیروزی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و مشاورت و مشایعت رهبر انقلاب اسلامی «امام خمینی» (ره) قرار داد. امروز که روحش بر فراز آسمان رهایی و آزادی به مبدأ باورش می رسد و جسم خستگی ناپذیرش در مسیر آزادیخواهی را در این روز «عرفه» به آغوش خاک می سپاریم، حزن آلود به سوگش نشسته ایم و رحمت بی پایان الهی را برایش مسئلت داریم.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها بدین وسیله ضمن تسلیت به ملت آزادی خواه ایران، خانواده مکرم به ویژه همسر گرامی ایشان و اعضای محترم نهضت آزادی، از سال ها مجاهدت و سیاست ورزی اخلاق مدارانه این مرد صبور، قدردانی می کند و برای تمام سوگوارنش، از درگاه الهی، صبر و شکیبایی می طلبد.

دکتر ابراهیم یزدی سیاستمداری مصلح، مومنی روشن اندیش و انسانی مسئولیت پذیر در قبال جامعه و مردمش بود و در راه آرمان های واقع بینانه اش ۶۰ سال از پای نایستاد. منش و روحیه او درسیاست ورزی ومسولیت شناسی اجتماعی با هرنوع شاخص و معیار اخلاقی - انسانی که سنجیده شود، قابل احترام و ستودنیست. صبوری و پیگیری و امیدواری در بدترین شرایط و رعایت اخلاق، انصاف و ادب درموضع گیریهایش برای ما درس آموز است. مرحوم دکتر یزدی را باید تکریم کرد نه از آن جهت که الزاما تمامی افکار و اندیشه های او مورد قبول است؛ بلکه از آن‌جهت که او اصلاحگری معتدل و آگاه به شرایط داخلی و جهانی و سیاست مداری صادق و مخلص بود. امید است تفاوت دیدگاهها ،موجب قدرناشناسی از فعالیتهای مثبت و زحمات پیشکسوتان و مبارزان سیاسی و اجتماعی جامعه نشود و همگی در حفظ این سرمایه‌های بزرگ اجتماعی خود تشریک مساعی کنیم.

شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

نهم شهریور 1396

اسلامی آزادی مدرسین انجمن تسلیت دانشگاه‌ها اجتماعی جامعه اخلاق ابراهیم درگذشت انسانی شرایط سیاست مرکزی شورای مداری انقلاب