برگزیده ها
خشم رسانه‌های آمریکایی از اظهارات سخنگوی دولت ایران

مازندمجلس: پایگاه خبری مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت درباره عدم اعطای مجوز بازدید از سایت های نظامی ایران ابراز نارضایتی کرد.

مازندمجلس: پایگاه خبری مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت درباره عدم اعطای مجوز بازدید از سایت های نظامی ایران ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری هیل متعلق به مجلس نمایندگان آمریکا، ایران درخواست آمریکا مبنی بر پذیرش بازرسان سازمان ملل برای بازرسی از پایگاه های نظامی را رد کرده و این درخواست را یک رویای محض خوانده است.

این پایگاه خبری به صحبت های اخیر سخنگوی دولت ایران اشاره کرده که گفته بود سایت های نظامی ایران دارای محدودیت هایی هستند و هر اطلاعاتی درباره این سایت ها طبقه بندی شده و محرمانه است.  ایران هرگز به هیچ کس اجازه بازدید از آنها را نخواهد داد و به چنین اظهاراتی که تنها یک رویا هستند توجهی نخواهد کرد.

این پایگاه خبری آمریکایی به اظهارات هفته گذشته نیکی هیلی در دیدار با دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای اشاره کرده که در این دیدار خواستار دسترسی آژانس به سایت‌های نظامی ایران و بازدید از آن شده بود تا از عدم وجود سلاح هسته‌ای و هر گونه فعالیت محرمانه در این زمینه اطمینان کسب کند.

این پایگاه خبری که به انتشار اخبار ضد ایرانی معروف است در ادامه گزارش خود مدعی شده در توافق هسته‌ای، ایران قول توقف هر گونه برنامه منتهی به سلاح هسته‌ای را داده و در ازای آن تحریم های بین المللی لغو شده است. در این توافق بازرسان آژانس حق دارند از تاسیسات ایران در صورتی که این تاسیسات مظنون به فعالیت هسته‌ای غیرقانونی باشد، بازدید کنند.

به گزارش ایلنا با وجود مخالفت‌های لفظی ترامپ با توافق هسته‌ای تا کنون دو مرتبه پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی دولت او تایید شده است اما گفته می‌شود تیمی از مشاوران ارشد او در کاخ سفید برای پیدا کردن بهانه لازم جهت خروج از برجام جمع شده‌اند.

هسته‌ای پایگاه توافق بازدید نظامی آژانس گزارش اشاره اظهارات آمریکا سخنگوی سخنگوی دولت المللی تاسیسات دیدار فعالیت ایلنا درباره نمایندگان آمریکایی درخواست محرمانه بازرسان نخواهد