برگزیده ها

مازندمجلس: آژانس بین المللی انرژی اتمی در هشتمین گزارش خود درخصوص روند اجرای برجام توسط ایران، بار دیگر پایبندی جمهوری اسلامی به توافق هسته ای وین را تایید کرد.

مازندمجلس: نامه نیوز : آژانس بین المللی انرژی اتمی برای هشتمین بار بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای بین ایران و ۱+۵ ارزیابی خود از روند اجرای برجام و پایبندی جمهوری اسلامی ایران به این توافق را در قالب گزارشی اعلام کرد.
به گزارش نامه نیوز ،در گزارش آژانس بار دیگر بر پایندی ایران به توافق هسته ای خود با ۶ قدرت بزرگ از سال ۲۰۱۵ به این سو تاکید شده است.
گفته می شود این سومین گزارش آژانس در خصوص فعالیتهای هسته ای ایران از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ بوده که برجام را بدترین توافق تاریخ آمریکا خوانده بود.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی آژانس، میزان کل اورانیوم کم-غنی شده ایران در تاریخ ۲۱ آگوست ۸۸.۴ کیلوگرم بوده و سطح غنی سازی انجام شده بر روی این میزان اورانیوم نیز تنها ۳.۶۷ درصد است.
همچنین میزان کل آب سنگین در دست ایران نیز از ۱۱۱ تن گزارش شده که این میزان کمتر از محدودیت وضع شده از سوی آژانس یعنی میزان ۱۳۰ تن است که در توافق هسته ای به آن اشاره شده است.

بازدید از مراکز نظامی ایران ضرورتی ندارد
در همین حال مقام‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ضرورتی برای بازدید از مراکز نظامی ایران وجود ندارد، تصریح کرده اند: نمی‌خواهیم بهانه‌ای برای برهم زدن برجام بدست آمریکا بدهیم.منبع این خبر خبرگزاری رویترز است که در عین حال ادامه داده است :  یک مقام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در حال حاضر ضرورتی برای بازدید مجدد از مراکز نظامی ایران مانند پارچین وجود ندارد.
این مقام بلند پایه آژانس که نام وی فاش نشده است، گفت: قرار نیست ما از یک سایت نظامی مانند پارچین صرفا با هدف ارسال پیامی سیاسی بازدید کنیم.
در همین حال یکی دیگر از مقام های آژانس در گفتگو با رویترز در پاسخ به چرایی عدم درخواست آژآنس برای بازدید از سایت های نظامی ایران تاکید کرد که از زمان اجرایی شدن برجام، این نهاد هیچگاه چنین درخواستی از طرف ایرانی نکرده چراکه دلیلی برای چنین کاری وجود نداشته است.
در همین حال دیگر مقام آژانس تاکید کرد که اگر دولت آمریکا بخواهد توافق با ایران را بر هم بزند این کار را انجام خواهد داد، اما ما نمی خواهیم چنین بهانه ای به دست دولت ترامپ بدهیم.
آژانس نظامی توافق بازدید میزان گزارش برجام مراکز ضرورتی تاکید المللی آمریکا ترامپ انرژی ندارد اورانیوم بدهیم رویترز مانند پارچین تاریخ کیلوگرم محدودیت هشتمین اجرایی سنگین اعلام بهانه