برگزیده ها
مازندمجلس: رومن پاسگال که یکی از دوستان یوسف عتیبه، سفیر جنجالی امارات در واشنگتن بوده، جزئیاتی از یک دهه زندگی و فعالیت‌های غیر اخلاقی او در آمریکا را فاش کرده است.

به نقل از نشریه آنلاین اینترسپت، پاسگال در یکی از کلوب‌های شبانه واشنگتن با عتیبه دوست شده بود و خیلی زود به یکی از اعضای گروه‌ دوستان او موسوم به "گروه آلفا" تبدیل شد. مطالبی که او نقل می‌کند از زمستان سال 2004-2003 شروع می‌شود که عتیبه یک ستاره در حال ظهور در امارات بود اما هنوز چند سالی مانده بود تا به عنوان سفیر امارات در آمریکا منسوب شود.

نام عتیبه اخیرا و بعد از هک شدن ایمیل شخصی‌اش سر زبان‌ها افتاد که بسیاری از فعالیت‌های شخصی او و حتی موضع‌گیری‌ها و سخنان محرمانه مقامات اماراتی در جریان این حمله سایبری فاش شد و به دست رسانه‌ها افتاد.

پاسگال که از زندگی بلند پروازانه عتیبه پرده برداشته، می‌گوید به مدت چهار سال به همراه عتیبه در واشنگتن، نیویورک، لس‌آنجلس و ابوظبی مهمانی می‌دادند و این مهمانی‌ها پر بود از لهو و لعب و عیش و نوش و عتیبه تمام هزینه‌های قابل توجه این مهمانی‌ها را پرداخت می‌کرد.

پاسکال می‌گوید، عتیبه که آن زمان هنوز سفیر نشده بود مهمانی‌های مجللی برای دوستانش در شهرهای مختلف آمریکا و یا امارات برگزار می‌کرد و در آن هر آنچه که دوستانش طلب می‌کردند را برایشان فراهم می‌کرد که در این مهمانی‌ها عموما بی‌اخلاقی‌های بسیاری رخ می‌داد.

دوست آمریکایی عتیبه لهو لعب و پارتی‌های شبانه را بخش جدا نشدنی از زندگی او می‌داند و می‌گوید آقای سفیر حتی زمانی که در امارات بوده نیز این مهمانی‌ها را دایر می‌کرد اما به دلیل محدودیت‌هایی که در کشورش با آن مواجه بود مجبور می‌شد زنانی که به پارتی‌های شبانه خود دعوت می‌کرد را با حجاب به این مهمانی‌ها بیاورد تا جلب توجه‌ نکنند و هنگام خروج نیز این زنان را که عمدتا غیر عرب بودند مجبور می‌کرد تا همان لباس‌های عربی را به تن کنند و از محل خارج شوند.

او در سال 2007 میلادی از گروه دوستان عتیبه جدا شد اما می‌گوید این سبک زندگی خصوصی عتیبه همچنان ادامه یافت و نهایتا با زندگی کاری آقای سفیر هم درآمیخت.

در سال 2008 عتیبه بایرون فوگن هم دانشگاهی‌ و یکی از اعضای گروه دوستان‌اش را برای اداره یکی از موسسات شخصی با بودجه چند میلیارد دلاری در امارات برگزید. وی همچنین کاری کرد تا فوگن به طور همزمان به عنوان مشاور حقوقی در سفارت امارات در واشنگتن مشغول به کار شود و توسط گروه هاربور که یک شرکت روابط عمومی واشنگتن است به عنوان نماینده امارات استخدام شد.

پس از آنکه فوگن به خاطر سرقت یک میلیون دلار از این موسسه بازداشت شد، به دادستان‌ها گفت که اعتیاد به الکل و قمار باعث شده تا او دست به چنین جرائمی بزند. پس از تعطیلی این موسسه عتیبه جریمه‌های حقوقی فوگن را پرداخت و کاری کرد تا وی با وجود اینکه منتظر صدور حکم‌اش است، در دو پست دیگرش در سفارت باقی بماند.

ایمیل‌هایی که به دست نشریه اینترسپت رسیده بیش از یک دهه روابط عتیبه با فوگن را پوشش می‌دهد و حاکی از آن است که سفیر امارات در انگلیس کاملا از عادت‌های فوگان مطلع بود.
عتیبه امارات می‌کرد واشنگتن زندگی مهمانی‌ها می‌گوید شبانه عنوان پاسگال آمریکا دوستان مجبور پارتی‌های حقوقی سفارت موسسه روابط دوستانش اینترسپت افتاد جزئیاتی بسیاری فعالیت‌های پرداخت نشریه اعضای