برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نماز عید قربان در تهران نیز صبح امروز با حضور امت نمازگزار در مصلی امام خمینی به امامت آیت‌الله امامی کاشانی اقامه شد. از ساعت ۶:۳۰ درب‌های مصلی امام خمینی به روی نمازگزاران باز شد و آحاد مختلف مردم با حضوری پرشور در این مراسم شرکت کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که صبح امروز در مصلای امام خمینی (ره) تهران اقامه شد، با اشاره به آیات و روایاتی درباره فضیلت عید قربان اظهار داشت: باید از عید قربان این پند را بگیریم که کارها همه دست خداست و بالاتر از دست خدا دستی نیست و در دایره ای قرار بگیریم که خدمت به دین خدا و بندگان خدا و رفع گرفتاری‌های مردم باشد.

وی همچنین با اشاره به آثار و منافع آیین حج ابراهیمی گفت: بیانی که رهبر معظم انقلاب درباره حج داشتند و پیامی که دادند، به همین دلیل بود که فلسفه حج، بیداری جهان اسلام است و امت اسلامی باید از روسای کشورهایشان رعایت مصالح مسلمین و رفع مشکلات آنها را بخواهند.

اهم اظهارات امام جمعه موقت تهران را در ادامه به نقل از خبرگزاریها بخوانید؛

*دنیای استکبار در خون مسلمین افتاده و بدنبال تفرقه و هدر دادن توان آنهاست؛ صهیونیست ها و عوامل آنها دنیای اسلام را متاسفانه گرفتار کرده‌اند و این وظیفه امت اسلامی است که رفع این وضعیت را از دولت‌هایشان بخواهند.

*فرهیختگان، نخبگان جامعه و نویسندگان در سراسر جهان اسلام باید به این مسئله بپردازند که در حج در منافع مسلمانان توجه ویژه‌ای شود. امروز می‌بینیم در فلسطین سوریه و یمن و .... این همه خونریزی و جنایت رخ می‌دهد. جهان اسلام باید از دولت‌ها بخواهد که به این مسائل و مشکلات پایان دهند. وظیفه تمام ملت‌ها و دولت‌ها تامین امنیت جهان اسلام در تمام امور است. قرآن می‌فرماید نخبگان و حجاج در مکه جمع شوند و درباره ممالک اسلامی تصمیم‌گیری کنند اما با کمال تاسف ما در حج شاهد این مسئله نیستیم ولی در دنیای امروز دستگاه‌های ارتباط جمعی وجود دارند که رسیدگی به این امور را آسانتر کرده است.

*«تمام ما در دنیا به امامت و ولایت نیاز داریم آن هم امامی که بتواند دنیا راتکان بدهد»، این تحول دست امام عصر (عج) رخ می دهد. جمهوری اسلامی ایران به حمدالله از نعمت ولایت برخوردار است که نایب امام زمان(عج) است. اما با این وجود می‌بینیم دشمنان کشور را چنین احاطه کرده‌اند. وحدت ، اتحاد انسجام رسیدگی به امور دیگران در تمام جهان اسلام وظیفه و تکلیف ماست.

*{با اشاره به آیه 37 سوره حج که درباره فلسفه قربانی کردن در عید سعید قربان است}: در زمان جاهلیت اعراب وقتی گوسفند را قربانی می‌کردند خون آن را به دیوار کعبه می‌مالیدند و با خود فکر می‌کردند که خدا از این قربانی بهره می‌برد در حالی‌که ندا آمد از این قربانی به خدا بهره‌ای نمی‌رسد. بلکه این تقوای انسان است که به خداوند می‌رسد. خدا این حیوانات را تسخیر انسان قرار داد تا انسان به عظمت برسد و بداند که خدا بزرگ است و بالاتر از خدا هیچ چیزی وجود ندارد و همه چیز از آن خداست. اساس قربانی کردن توجه به خداوند است.

*قربانی کردن منحصر به کعبه ومنا نیست و هرکسی در هر کجای دنیا می تواند در روز عید قربان قربانی داشته باشد، قربانی در هر کجا دارای ارزش و قیمت است. از عید قربان باید این پند را بگیریم که تمام کارها در دست خداوند است و بالا دست خدا دستی نیست و کارها را باید به خدا واگذار کنیم. وقتی قربانی کردن تا این اندازه ثواب دارد ما باید تقوی، نیکوکاری، احسان خدمت به مردم، رفع گرفتاری مسلمین و ... را نیز مورد توجه قرار دهیم.

* این‌ها مسائلی است که یک انسان مومن باید به ‌آن‌ها توجه داشته باشد. ما تا زمانی که زنده هستیم می‌توانیم از این ارزش‌ها بهره ببریم و به غیر از قربانی کردن خدمت به بندگان و رفع مشکلات آن‌ها را نیز در دستور کار قرار بدهیم. امیدورایم در این روز بزرگ شهدا، امام شهدا و شهید حججی مورد لطف و عنایت خداوند باشند و ما از همه آن‌ها تجلیل می‌کنیم.

2929

قربانی اسلام قربان انسان اسلامی درباره دنیای خداوند فلسفه مسلمین امامی کارها وظیفه بگیریم تهران کرده‌اند مشکلات امروز اشاره دولت‌ها رسیدگی می‌کردند می‌بینیم ولایت آن‌ها بندگان بیداری گرفتار کاشانی خداست بالاتر نخبگان بخواهند منافع مسئله