برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران در عراق  گفت: در ایام منتهی به روز عرفه روزانه حدود ۲۵۰ ویزیت درمانی زائران ایرانی در شهر کربلا انجام می شود.

مازندمجلس:

منعم شمشادی در گفتگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به حضور گروه های مختلف پزشکی و امدادی در هتل های محل استقرار زائران ایرانی در کربلا، گفت: ۲۶ نفر در هر شیفت درمانگاه ۲۴ ساعته هتل نجم فعال هستند و در سایر درمانگاه ها نیز گروه های پزشکی به صورت ۸ و ۱۶ ساعته ارائه خدمات می کنند.

وی درباره نحوه پذیرش در درمانگاه های هلال احمر مستقر در کربلا افزود: زائران که با کارت شمسا مراجعه می کنند به صورت کاملا رایگان پذیرش و ویزیت خواهند  شد،  ضمن اینکه بابت هزینه های دارویی، پانسمان، بستری و .. نیز هزینه ای پرداخت نخواهند کرد.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خاطر نشان کرد: دیگر ایرانیانی که به صورت انفرادی سفر کرده‌اند یا بدون کارت شمسا مراجعه می کنند نیز میتوانند با ارائه کمترین هزینه نسبت به پذیرش و ادامه روال درمانی خود در مرکز پزشکی هلال احمر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز بیمار به خدمات پزشکی در سطح بالاتر اذعان داشت: دراین مرحله بیمار جهت بستری با آمبولانس تهیه شده از سوی هلال احمر به بیمارستان های عراقی طرف قرارداد اعزام می شود که روند درمانی وی روزانه و حداقل روزي دوبار نظارت و پيگيري مي‌شود،  و مقرر شده تا جهت حفظ سوابق و نظارت بیشتر،  پزشكان و مسئولان تمام گزارشها را رصد کرده و تمام گزارش‌های مربوط به روند بيماري و بستري روزانه را به مركز پزشكي، دفتر نمايندگي حج و زيارت در عراق و بعثه مقام معظم رهبري در عراق اعلام كنند..

 شمشادی با اشاره به اقدامات ویژه این مرکز در روز عرفه عنوان کرد: در روز عرفه و زمان برگزاری دعای عرفه در هر دو سرداب حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (ع) و حرم مطهر امام حسین (ع) ۶ تیم سیار پزشکی و درمانی هلال احمر با تجهیرات کامل پزشکی برای ارائه خدمات به زائران مستقر خواهند بود.

وی در ادامه یادآور شد: این اقدام با هماهنگی کامل با استانداری کربلا، اداره بهداشت کربلا، شرکت شمسا، بعثه مقام معظم رهبری، کنسولگری ایران در کربلا و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت انجام می شود.

شمشادی همچنین از ایجاد یک درمانگاه دیگر در شهر کربلا با توجه به نیازسنجی انجام شده خبر داد که به صورت ۴ ساعته به زائران ارائه خدمات می کند.

پزشکی کربلا درمانی درمانگاه خدمات ارائه زائران روزانه پذیرش هزینه ساعته زیارت بستری ویزیت اینکه ادامه اقدام نظارت بیمار مراجعه مستقر میزان نماینده شمشادی هلال‌احمر استقرار تجهیرات اشاره