برگزیده ها
دبیر خانه کارگر تبریز: واگذاری های غیرکارشناسی گذشته چالش اصلی صنعت آذربایجان شرقی است

مازندمجلس: تبریز- ایرنا- دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز دلیل اصلی چالش های صنعت آذربایجان شرقی را مربوط به واگذاری های غیرکارشناسی واحدهای تولیدی در گذشته عنوان کرد.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، کریم صادق زاده تبریزی روز پنجشنبه در همایش دبیران اجرایی خانه کارگر کشور، با انتقاد از شیوه واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی، افزود: مسایل مربوط به بخش صنعت در این استان جدا از مسایل کلان کشوری نیست و آذربایجان شرقی در طول دولت های نهم و دهم چنان ضربه هایی خورد که علیرغم تلاش های انجام شده در دولت تدبیر و امید، هنوز نتوانسته به روزهای خوش گذشته خود برگردد.
وی اظهار کرد: بیشتر واگذاری ها نتیجه ای مطلوب در پی نداشته و استان را با مشکل مواجه کرده است که البته این روند به شکلی ناخواسته نیز تداوم داشته و حتی شاهد بودیم اخیرا واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز در دستور کار قرار گرفته بود که با پیگیری های خانه کارگر تبریز و نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی روند آن متوقف شده است.
صادق زاده افزود: به غیر از این مسایل در مورد سایر واحدها، فقدان برنامه ریزی را شاهد هستیم که البته با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان، کارهای خوبی صورت گرفت و اکنون از حالت وضعیت بحرانی خارج شده است.
وی به فعالیت های توسعه ای خانه کارگر تبریز اشاره کرد و گفت: این مجموعه با بیش از دو دهه تلاش توانسته گام های مهمی را برای توسعه بردارد که محوریت ما در این حرکت وحدت و ایجاد یکپارچگی و بهره گیری از توانمندی های تمامی نهادهای کارگری و بازنشستگی بوده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز تعداد اعضای این خانه را بیش از 165 هزار نفر اعلام و اظهار کرد: در بحث آموزش های کوتاه مدت توانسته ایم به 120 هزار نفر خدمات ارایه دهیم.
صادق زاده افزود: هم اکنون در تمامی شهرستان های استان تقاضای ایجاد مرکز برای خانه کارگر داریم که این می تواند به طور مناسبی بر برنامه های ما تاثیر بگذارد.
وی به دیگر فعالیت های خانه کارگر تبریز اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهم حضور خانه کارگر در فعالیت های سیاسی بوده که در این راستا با همکاری حزب اسلامی کار حضور موثری را در انتخابات سال های اخیر داشته ایم و خانه کارگر تبریز پیشگام فعالیت های حمایتی از کاندیداتوری دکتر روحانی و کاندیداهای اصلاح طلبان بوده است.
صادق زاده، بیکاری را یکی از ابرچالش‌های نگران کننده کشور خواند و گفت: در حال حاضر جمعیت بیکاری کشور بالغ بر سه میلیون و 300 هزار نفر است و در این میان افزایش سالانه جمعیت متقاضی نیروی کار به ویژه در قشر فارغ‌التحصیل را همچنان داریم هرچند اقداماتی در جهت ایجاد اشتغال در حال انجام است.
تنظیم: مرتضائی**انتشاررذ: عزیزی راد
3038/518

اقتصاد

خصوصي سازي

كارگري

تبريز

کارگر تبریز فعالیت واگذاری استان ایجاد مسایل افزود اشاره جمعیت توانسته داریم تمامی توسعه بیکاری اسلامی آذربایجان گذشته اجرایی اظهار برنامه البته اکنون