برگزیده ها
مازندمجلس: یوکیو آمانو، با اعلام این‌که «آژانس هر زمان بخواهد می‌تواند به سایت نظامی ایران دسترسی داشته باشد»، گفت: اکنون ضرورتی وجود ندارد که از سایت نظامی ایران بازدید کنیم.

یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس گفت: آژانس درصورتی که مشکوک شود ایران در حال انجام اقدامات ممنوع شده در سایت‌های نظامی خود است می‌تواند به این سایتها دسترسی داشته باشد.

او به این خبرگزاری آمریکایی گفت: آژانس به همه مکان‌ها در ایران چه نظامی و چه غیرنظامی دسترسی کامل دارد.

این در حالی است که دو مقام رسمی آژانس روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رویترز، ضمن اعلام این‌که آژانس می‌تواند به سایت‌های نظامی ایران دسترسی داشته باشد، تاکید کردند که این سازمان هیچ برنامه‌ای برای بازدید از سایت نظامی ایران ندارد؛  چراکه دلیلی برای این‌که احتمال داده شود ایران در حال انجام اقدامات مشکوک در آن‌جاست، وجود ندارد.

همچنین یکی  از این مقامات تاکید کرد که آژانس نمی‌خواهد با بازدید از سایت نظامی ایران یک چهره سیاسی از خود نشان دهد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل پیش‌تر از آژانس خواسته بود تا از سایت نظامی پارچین بازدید کند.

این در حالی است که روز چهارشنبه یوکیو آمانو در گزارش خود درباره پایبندی ایران به برجام که برای 35 عضو شورای حکام ارسال شد، تاکید کرد که ایران به تعهداتش در برجام پایبند مانده است.

همچنین مقامات کشورمان همواره تاکید کردند که اجازه بازرسی از سایت نظامی پارچین را نخواهند داد.
نظامی آژانس بازدید دسترسی آمانو تاکید می‌تواند گزارش این‌که ندارد یوکیو دلیلی همچنین پارچین برجام چهارشنبه مقامات اقدامات اعلام ایسنا خبرگزاری مشکوک سایت‌های