برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه نقطه نخست لقاءالله ستیز با دشمنان خدا است گفت: اینکه عده‌ای فکر می‌کنند بنا است به نحوی زندگی کنیم که دشمنان خدا از ما راضی باشند یک فکر غیرانقلابی است که انقلاب را نمی‌فهمد.

مازندمجلس:آیت‌الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند روز قبل فرمودند دشمنان اسلام از قاطعیت و حرکت ما اگر خشمگین نباشند باید از مفید بودن خود شک کنیم یعنی اگر بنا شد حرکت و قیام ما و جریان زندگی ما دشمن خدا را به خشم نیاورد، ما بنده خدا نیستیم و نسبت به خداوند دارای عبودیت نیستیم و جامعه ما دیگر جامعه قربان نخواهد بود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه نقطه نخست لقاءالله ستیز با دشمنان خدا است گفت: اینکه عده‌ای فکر می‌کنند بنا است به نحوی زندگی کنیم که دشمنان خدا از ما راضی باشند یک فکر غیرانقلابی است که انقلاب را نمی‌فهمد.

وی افزود: نکته دوم فرمایشات رهبری این بود که ایشان فرمودند اگر هنجارهای انقلاب ادامه نداشته باشد خود انقلاب ادامه نخواهد داشت. هنجاری انقلاب چیست؟ روزی که انقلاب ما به پیروزی رسید جریان زندگی ما و جریان فرهنگ معیشت ما خوشگذرانی و لذت و توسعه در زندگی مادی ملاک نبود و هنجار انقلابی ما قناعت بود.

وی گفت: در روزهای نخست انقلاب امر به معروف و نهی از منکر یک جریان نهادینه بود و مردم در مقابل خلاف آرام نمی‌گرفتند اما امروز برعکس شده است این هنجارهای انقلاب اگر ادامه پیدا نکند انقلاب قابل تداوم نیست.

عربستان سعودی نه به قوانین بین‌المللی و نه به شرع و دین پایبند است

آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد نیز صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به تداوم جنایات آل‌سعود در یمن گفت: ریختن خون انسان‌ها جایز نیست حال اینکه این اقدامات وحشیانه در ماه‌های حرام نیز از سوی آل سعود در حال انجام است، عربستان سعودی نه به قوانین بین المللی و نه به شرع و دین پای‌بند نیست.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های سپاه اسلام برابر داعش بیان کرد: خروج داعش از مرز سوریه و لبنان دلیل قدرت اسلام در برابر استکبار و زیاده‌خواهان جهان است. بسیاری از سران سیاسی آمریکا به رئیس‌جمهور این کشور عنوان می‌کنند که برای مقابله با ایران داعش را باید حفظ کنند، اما پیروزی‌های اخیر ضربه مهلکی به پیکره استکبار بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه امروز نیروهای ما در پدافند هوایی چشمان بیدار ملت هستند، خاطرنشان کرد: ملت ایران به واسطه همین رشادت‌ها در کمال آرامش و امنیت زندگی می‌کند.

گرسنه خوابیدن افراد برای نظام و انقلاب ننگ است

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: برای این نظام و انقلاب ننگ است کسی گرسنه سر به بالین بگذارد و دولت باید صادقانه به میدان بیاید و امکانات خود را مصرف کنند و وقتی مردم ببینند دولت صادقانه جلو آمده خودشان هم وارد میدان می‌شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری مردمی بودن و صادقانه کار کردن شهید رجایی و شهید باهنر را موجب ماندگاری آنها بین مردم دانست و ابراز کرد: وقتی این‌چنین با نیت خالص کار شود در قیامت هم انسان روسفید است که هرچه در توان داشته به کار گرفته و خدا هم پاداش این کار صادقانه را خواهد داد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: در دوران غیبت فقیه جامع‌الشرایط مانند حضرت امام خمینی (ره) ولایت جامعه را عهده‌دار می‌شود و بعد از امام نیز با درایت خبرگان رهبری توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شد و در یک جلسه بحث کردند و به رهبری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رأی دادند و ایشان را به عنوان ولی امر مسلمین و نائب امام زمان (عج) معرفی کردند.

وی بر تبعیت از منویات رهبری تأکید کرد و گفت: اگر ایشان درباره نفوذ دشمن در ادارات صحبت می‌کنند باید در این باره حساس شد، ایشان بارها فرمودند فتنه خط قرمز ماست، دولت متوجه باشد که فتنه‌گران وارد تشکیلاتش نشوند، چراکه آنها به دنبال تغییر نظام و براندازی انقلاب هستند.

جنتی تصریح کرد: آنها به دنبال از بین بردن ارزش‌ها و بازگرداندن وضعیت به قبل از انقلاب هستند اما اینجا رهبری هوشیارند و با اشاره ایشان مردم وارد صحنه می‌شوند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند، همان‌طور که در فتنه 88 نقشه آنها براندازی نظام بود و تقلب در انتخابات بهانه‌ای بیش نبود.

وی با تأکید بر اینکه مردم در صحنه هستند و هر جا فراخوان شدند آمدند، اظهار کرد: این نظام به پشتیبانی مردم سرپا مانده است، در طول تاریخ دنیا هیچ نظامی نبوده با این حجم دشمنی، جنگ نظامی، توطئه‌های سیاسی و تحریم‌ها همچنان پا برجا باشد و این قدرت نظام، انقلاب و ولایت است، باید خط انقلاب و ولایت را شناخت، این خط صراط مستقیم است و خارج شدن از آن ضلالت است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به شور انقلابی که از شهادت شهید حججی در جامعه ایجاد شده است،تصریح کرد: بعضی وقت‌ها خداوند شرایطی را در جامعه ایجاد می‌کند که موج‌های خوابیده در جامعه بیدار شود، با شهید حججی موج ایثار و شهادت سراسر کشور را گرفت و این کار خداست تا مردم و به‌ویژه جوانان نسبت به جهاد و شهادت بیدار شوند و این شهید و خانواده‌اش مخلص بودند و به چنین مقامی رسیدند.

29212

انقلاب رهبری جامعه دشمنان زندگی اشاره اینکه خبرگان جریان آیت‌الله صادقانه امروز ادامه اسلام شهادت بیدار گرسنه ولایت قربان فرمودند اظهار می‌شوند میدان می‌کند براندازی نظامی ایجاد تصریح عنوان تأکید دنبال توطئه‌های انقلابی خداوند نخواهد نیستیم خطبه‌های خوابیدن علم‌الهدی هنجارهای تداوم برابر استکبار اصفهان قوانین عربستان سعودی سیاسی