برگزیده ها
مازندمجلس: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از رهبران کشورهای مسلمان خواست تا به وضعیت ده‌ها هزار مسلمان مظلوم قوم روهینجا در میانمار که با شدیدترین خشونت‌ها از سوی نیروهای امنیتی این کشور مواجه شده‌اند، رسیدگی کنند.

به نقل از روزنامه حریت، اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با محمد ولد عبدالعزیز، رئیس‌جمهور موریتانی، ممنون حسین، رئیس‌جمهور پاکستان، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از آنها خواست تا با یافتن راه حلی برای خشونت‌ها علیه مسلمانان اقلیت روهینجا کمک کنند.

اردوغان همچنین عید سعید قربان را به این رهبران تبریک گفته و تاکید کرد: تداوم درگیری‌ها در سوریه، عراق، یمن و فلسطین امسال مراسم‌ عید قربان را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه خشونت‌ها در قبال مسلمانان روهینجا موجب تاسف بیشتر جهان اسلام است، متعهد شد که به گفت‌وگوها و تماس‌های تلفنی‌اش برای یافتن راه حل این بحران ادامه دهد.

اردوغان در عین حال در پیامش به مناسبت عید قربان از مردم خواست تا برای همه مسلمان‌ها و مظلومان به ویژه مردم قوم روهینجا دعا کنند.

همچنین بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در پیامی به مناسبت عید قربان گفت: پایان دادن به درد و رنج‌های کشورهای مسلمانی که جشن‌های عید قربان را زیر سایه جنگ برگزار می‌کنند، بزرگترین خواسته ماست.

بنیاد امداد انسانی ترکیه کمک‌های انسان دوستانه‌ای را برای مسلمانان روهینجا فرستاده است.

این بنیاد بسته‌های غذایی برای ۳۰۰ خانواده و چادرهایی برای ۲۰۰ خانواده و وسایل آشپزخانه برای ۲۰۰ خانواده دیگر فرستاده است.

از زمان بالا گرفتن دور جدید خشونت‌ها علیه اقلیت روهینجا در میانمار در ۲۵ اوت، تاکنون نزدیک ۳۸ هزار تن از آوارگان این قوم به بنگلادش فرار کرده‌اند و صدها تن نیز در این خشونت‌ها کشته شدند. 
 
روهینجا قربان خشونت‌ها اردوغان مسلمانان رئیس‌جمهور میانمار کشورهای رهبران ترکیه خانواده خواست بنیاد فرستاده مناسبت یافتن مسلمان اقلیت همچنین