برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور ترکیه، تعقیب قضایی چند محافظ ترکیه‌ای به اتهام شرکت در درگیری با معترضان در شهر واشنگتن از سوی مقامات آمریکا را یک "رسوایی" خواند.

مازندمجلس: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) اظهار کرد، تصمیم مقامات آمریکا برای دستگیر کردن محافظان امنیتی ترکیه‌ای که در یک درگیری در واشنگتن با معترضان ضد اردوغان شرکت داشتند یک رسوایی است.
اردوغان در مصاحبه با خبرنگاران بعد از ادای نماز عید قربان گفت: این اتفاق یک رسوایی کامل است. این یک نشانه رسواکننده درباره نحوه کارکرد عدالت در آمریکا است.
اخیرا در جریان سفر اردوغان به واشنگتن 11 تن در یک درگیری و اعتراض به سفر وی در این شهر آسیب دیدند. رئیس پلیس شهر واشنگتن این اتفاق را یک "حمله بی‌رحمانه به معترضان صلح طلب" در خارج از اقامتگاه سفیر ترکیه در آمریکا خواند.
آنکارا به اعلام جرم علیه پرسنل امنیتی ترکیه از سوی وزارت دادگستری آمریکا اعتراض کرد. این افراد به حمله به معترضان در جریان سفر اخیر رییس جمهور ترکیه به واشنگتن در مه سال جاری میلادی متهم شده‌اند. به طور کلی 19 تن از جمله مقامات امنیتی ترکیه در تصاویر ویدئویی گرفته شده از درگیری‌های 16 مه سال جاری میلادی با معترضان کُرد در مقابل محل سکونت سفیر ترکیه در واشنگتن دیده می‌شوند. این افراد به دنبال دیدار رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش هم دیده و شناسایی شدند.
پس از آنکه مقامات آمریکایی اعلام کردند که تصاویر گرفته شده نشان می‌دهد محافظان ترک و دیپلمات‌های ترکیه معترضان را کتک زده‌اند، نام سه تن دیگر به این پرونده اضافه شد.
 این در حالی است که وزارت امورخارجه ترکیه در بیانیه‌ای به شدت نسبت به این اقدام واشنگتن واکنش نشان داد.
ترکیه اردوغان واشنگتن معترضان آمریکا رسوایی محافظان امنیتی جمهور مقامات میلادی افراد گرفته وزارت تصاویر اتفاق درگیری جریان اعتراض اعلام