برگزیده ها

مازندمجلس: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون عمران همین امروز حادثه واژگونی اتوبوس داراب-بندرعباس را بررسی کرده و چند نفر از اعضای کمیسیون از محل حادثه بازدید خواهند کرد.

مازندمجلس: حمید بنایی نماینده مردم گناباد و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دنبال واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر شهرستان‌های رودان و میناب که بامداد امروز اتفاق افتاد، اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس حتما برای بررسی علت این حادثه ورود پیدا خواهد کرد.
وی افزود: کمیسیون پیش‌تر، همه مسائل جاده‌ای و ریلی را در دستور کار خود قرار داده است؛ امسال نیز جدی‌تر به این مسئله پرداخته‌ایم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: قبل از رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی، به آخوندی و معاونان وی گفتیم حتما در رابطه با حوادث جاده‌ای به ما گزارش دهند چرا که مردم از ما می‌خواهند که علت این حوادث چیست، البته ما در این زمینه شفاف سازی هم می‌کنیم.
بنایی در ادامه خاطرنشان کرد: از دولت هم خواستیم شفاف‌سازی کند و ببیند علت چنین حوادثی چیست تا حداقل برای آنهایی که مقصر هستند مجازاتی در نظر گرفته شود؛ به هر حال جان مردم عزیز است و حرمت دارد.
وی بر همین اساس اضافه کرد: چرا چنین سهل انگاری‌هایی صورت می‌گیرد که متاسفانه 12 دانش‌آموز عزیز ما در روز عید قربان اینگونه جان خود را از دست بدهند؟
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما حتما پس از تعطیلات مجلس، به این موضوع ورود پیدا می‌کنیم، در پاسخ به این سوال که کمیته ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل نمی‌شود، گفت: این مسئله را هیأت رئیسه مجلس تعیین تکلیف می‌کند.
بنایی در ادامه افزود: در بحث سوانح و حوادث، هیأت رئیسه از کمیسیون‌های تخصصی درخواست می‌کند که این موضوع را بررسی کند که اگر آقای لاریجانی از ما بخواهد که ورود کنیم و گزارشی از بررسی این حادثه در صحن قرائت شود حتما این کار را انجام خواهیم داد.
وی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که این مسئله دارای فوریت و تاسف بار است آیا مجلس به مدت سه هفته دست نگه‌می دارد یا با قید فوریت بررسی خواهد شد، عنوان کرد: کمیسیون عمران همین امروز این موضوع را بررسی می‌کند و اگر نیاز بود با هیأت رئیسه کمیسیون و مجلس این مسئله را مطرح می‌کنیم و چند نفر از اعضای کمیسیون از محل حادثه بازدید خواهند کرد.
کمیسیون عمران بررسی مسئله موضوع می‌کند رئیسه حوادث می‌کنیم حادثه شورای اسلامی بنایی اتوبوس واژگونی فوریت گزارش ادامه افزود امروز جاده‌ای