برگزیده ها

مازندمجلس: ماکرون اعلام کرد: فرانسه می‌خواهد اقدامی دیپلماتیک را برای برقراری صلح و ثبات در سوریه آغاز کند و در این راستا می‌خواهیم گروه‌های تماسی را برای حل بحران سوریه ایجاد کنیم، امیدوارم در این زمینه به راه‌حلی که به تمامی اشکال تروریسم پایان دهد، دست یابیم.

مازندمجلس: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سعد الحریری، نخست وزیر لبنان در کاخ الیزه با اشاره به اینکه در این دیدار به روابط مستحکم میان دو کشور پرداخته شد، تاکید کرد: ما همچنان از لبنان حمایت خواهیم کرد و در سفر آتی میشل عون، رئیس جمهور لبنان به پاریس طی چند هفته آتی موضوعات را دنبال خواهیم نمود.
‌ماکرون اظهار داشت: لبنان طی چند ماه اخیر مراحل مهمی را با تشکیل دولتی نهادمدار و فعالیت دوباره پارلمان و رای‌گیری درمورد قانون انتخابات پشت سر گذاشته است.
وی درادامه با تقدیر از اجرای اصلاحات مهم و ضروری در لبنان گفت: می‌خواهم در اینجا بیروت را به  تحکیم دولت و نهادهای آن تشویق کنم زیرا از این طریق همکاری‌های اقتصادی ما با لبنان تقویت خواهند شد.
رئیس جمهور فرانسه در ادامه از نقش ارتش لبنان در مبارزه با خشونت و تروریسم تقدیر و بر حمایت کامل فرانسه از نیروهای یونیفل تاکید کرد و گفت: ما به همکاری‌های نظامی و امنیتی‌مان با لبنان ادامه می‌دهیم.
وی تاکید کرد: پاریس کاملاً در مساله هماهنگی‌ها و مبارزه با تروریسم مشارکت دارد و تا پایان به این مشارکت‌ها ادامه خواهد داد.
ماکرون اعلام کرد: فرانسه می‌خواهد اقدامی دیپلماتیک را برای برقراری صلح و ثبات در سوریه آغاز کند و در این راستا می‌خواهیم گروه‌های تماسی را برای حل بحران سوریه ایجاد کنیم، امیدوارم در این زمینه به راه‌حلی که به تمامی اشکال تروریسم پایان دهد، دست یابیم.
ماکرون با تاکید بر اینکه لبنان فشارهای بسیاری را به دلیل پناهجویان سوری متحمل شده است، گفت: لبنان به دلیل فشارهایی که از بحران سوریه متحمل می‌شود، همچنان در اولویت دریافت کمک‌های فرانسه قرار دارد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه حاصل شود و شرایط در این کشور به حالت عادی بازگردد.
سعد الحریری نیز با اشاره به حمایت‌های دائم پاریس از بیروت در شرایط دشوار به ویژه حمایت دولت ماکرون از لبنان، روابط دو کشور را بسیار عالی ارزیابی کرد.
الحریری درباره بحران پناهجویان سوری در این کشور گفت: مساله پناهجویان سوری مساله‌ای بسیار دشوار برای لبنان است، این بحران  کشور ما را تحت الشعاع قرار داده و آن را با فشارهای شدیدی در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و زیست محیطی مواجه کرده است، ما از امروز روش‌هایی علمی را برای حل این بحران در پیش خواهیم گرفت.
نخست وزیر لبنان در پایان از حمایت فرانسه به دلیل تمدید دوره ماموریت نیروهای یونیفل و پشتیبانی‌های این کشور از ارتش لبنان تقدیر و تشکر کرد.
لبنان بحران فرانسه سوریه پاریس حمایت تاکید ماکرون تقدیر ادامه تروریسم پایان الحریری خواهیم جمهور پناهجویان شرایط دشوار بسیار راه‌حلی مساله فشارهای متحمل بیروت روابط اینکه اشاره برقراری همچنان همکاری‌های نیروهای مبارزه اقتصادی یونیفل