برگزیده ها
سالانه 20 هزار پرونده شکایت به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی وارد می شود

مازندمجلس: تبریز- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از ورود سالانه 20 هزار فقره پرونده شکایت به این مجموعه خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، احد حسینی روز پنجشنبه در همایش سراسری دبیران اجرایی خانه های کارگر کشور در تبریز، عملکرد هیات های تشخیص و حل اختلاف تحت پوشش را مطلوب اعلام و اظهار کرد: هم اکنون 33 هیات تشخیص و 22 هیات حل اختلاف در این استان فعال است و تلاش ما برای رفع مشکلات مربوطه می باشد، اما با این وجود سالانه حدود 20 هزار پرونده شکایت داشته ایم.
وی افزود: از مجموع شکایت های فوق، تعداد 16 هزار در هیات های تشخیص و چهار هزار در هیات های حل اختلاف رسیدگی شده است.
حسینی به روند توسعه ای تشکلات کارگری و کارفرمایی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 518 تشکل صنفی، شامل 450 تشکل کارگری و حدود 100 تشکل کارفرمایی وجود دارد که نقش مهمی را در پیگیری مشکلات و بهبود روابط کارگر و کارفرمایی داشته اند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این همایش، پیشی گرفتن پرداختی و هزینه های درمان تأمین اجتماعی از منابع درآمدی حق بیمه ای را مهمترین چالش فعلی این سازمان عنوان کرد.
جعفر سمساری با بیان اینکه حدود 657 هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: با احتساب افراد تحت پوشش، این رقم به بیش از دو میلیون نفر می رسد که 54 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه هزینه های تامین اجتماعی در استان بیش از درآمدهای آن است، گفت: با در نظر داشتن 832 میلیارد تومان هزینه بخش درمان در استان، میزان هزینه های 730میلیارد تومان درمانی تامین اجتماعی، کل هزینه های صرف شده در استان از سوی سازمان در سال گذشته بیش از دو هزار و 700 میلیارد تومان بوده است.
سمساری ادامه داد: این در حالی است که درآمدهای ما بیش ازدو هزار و 200 میلیارد تومان نبوده است.
تنظیم: مرتضایی**انتشاردهنده: عزیزی راد
3038/518

اجتماعي

كار

شكايت

كارگري

اجتماعی هزینه استان تامین تومان آذربایجان تشخیص اختلاف کارفرمایی میلیارد شکایت پرونده سمساری درآمدهای اینکه درمان مشکلات حسینی ایرنا گزارش همایش کارگر کارگری سالانه اشاره