برگزیده ها
رتبه برتر همدان در زمینه تشکیل تعاونی های مسکن مهر

مازندمجلس: همدان - ایرنا - رئیس اتاق تعاون استان همدان گفت: این استان در زمینه تعاونی مسکن مهر و پیشرفت طرح های در دست اجرا رتبه اول کشور را دارد.

مازندمجلس: رحمان نادی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: تعاونی های مسکن مهر استان همدان هشت هزار و 446 واحد مسکونی را زیر پوشش قرار داده و بیش از 110 شرکت در حوزه مسکن به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: این مساکن با 97 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری هستند و تاکنون شمار زیادی از واحدها تحویل متقاضیان شده است.
وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ تعاون می توان نیازهای اجتماعی و اقتصادی جامعه را رفع کند افزود: اقتصاد ایران شامل دولتی، تعاونی و خصوصی است که به خاطر ارزش های حاکم در جامعه حوزه تعاون از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی افزود: در حوزه تعاون ، شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در حوزه تولید و توزیع به فعالیت اقتصادی مشغول هستند و هدف از تشکیلات تعاون رفع نیازهای مشترک جامعه است.
وی اضافه کرد: برای ثبت یک تعاونی یک گروه حداقل هفت نفره نیاز است تا از این طریق با استفاده از سرمایه های اندک این شرکت ها با حمایت دولت و اداره تعاون وارد عرصه فعالیت شوند.
رییس اتاق تعاون همدان اظهار کرد: یک هزار و 111 شرکت تعاونی فعال در این استان وجود دارد که در این شرکت ها 11 هزار و 700 نفر مشغول به کار هستند.
نادی با ذکر اینکه شرکت های تعاونی زیادی در بخش صنعت فعال هستند بیان کرد: یک شرکت با تولید دستگاه قطره چکان آب، در فرایند آبیاری قطره ای انحصار تولید این کالا را شکست و هم اینک ایران دومین کشور تولید این کالا است.
وی با عنوان اینکه شرکت های تعاونی در حوزه اشتغال کمک خوبی به دولت کردند افزود: یکی از نکاتی که تعاونی ها را از سایر بخش های اقتصادی مستثنی می کند ارزشی بودن هدف تعاونی ها است یعنی هدف آنها منافع مالی و کسب سود نیست بلکه مهمترین اولویت تامین نیاز اعضا است.
وی گفت: تعاون یک خدمت متقابل است و در این فرایند هر فرد به دیگری کمک کرده تا نیازهای افراد جامعه تامین و برطرف شود.
رییس اتاق تعاون همدان ادامه داد: اگر فرهنگ تعاون در جامعه نهادینه شود دیگر هیچ کس تنها نمی ماند چون در سایه تعاون برای رفع نیازها همه به یکدیگر کمک می کنند.
نادی اظهار کرد: کمیته صیانت از تولید در اداره تعاون کار رفاه اجتماعی تشکیل شده است و مشکل شرکت های ثبت شده در این کمیته بررسی و نتایج بررسی ها و راهکارهای رفع مشکلات در کارگروه اشتغال مصوب می شود.
وی گفت: طرح تعاون روستا از سوی اداره کل تعاون کار رفاه اجتماعی همدان پیشنهاد شد و طبق آن قرار است در طول اجرای برنامه ششم توسعه 100 روستا در همدان با محوریت یک شغل پایدار فعال شود.
وی اضافه کرد: هم اینک در روستای اشتران تویسرکان 100 کارگاه تولید مبل و منبت فعال هستند و در این روستا نه تنها بیکار وجود ندارد بلکه از سایر روستاها برای کار در اشتران حاضر می شوند.
11 تا 17 شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا

اقتصاد

نماز جمعه

اتاق تعاون

اشتغال

تعاون تعاونی همدان تولید جامعه افزود اضافه اشتغال اداره اجتماعی اقتصادی روستا نیازهای اینکه اشتران عنوان تامین فرایند بررسی کمیته فعالیت فرهنگ زیادی استان اقتصاد مشغول تشکیل اظهار