برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر خارجه قطر در دیدار با همتای بلژیکی خود اعلام کرد که کشورهای تحریم کننده قطر بدون ارائه هیچ گونه سندی، به دنبال قانونی کردن اقدامات خود علیه این کشور هستند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه قطر در دیدار با «دیدیه ریندرز»، همتای بلژیکی خود اعلام کرد که کشورهای تحریم کننده قطر بدون ارائه هیچ سندی به دنبال قانونی کردن اقدامات خود علیه این کشور هستند.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی که هم اکنون در بلژیک به سر می‌برد، در این دیدار در ارتباط با بحران قطر گفت که 4 کشور تحریم کننده قطر هیچ گونه سند و مدری قانونی برای توجیه تحریم و محاصره دوحه ارائه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه منطقه خلیج فارس در شرایط کنونی نیازمند بحران اخیر نبود، از همکاری قطر با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش برای مقابله با تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن خبر داد.

به نوشته روزنامه «بوابة الشرق»، وزیر خارجه بلژیک نیز ضمن اعلام آمادگی کشورش برای ایجاد مکانیزم جدید جهت گفت‌وگو بین قطر و کشورهای تحریم کننده، تصریح کرد که کشورش در زمینه مقابله با تروریسم با قطر همکاری دارد.

چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین بیش از دو ماه است که با متهم کردن دوحه حمایت مالی از تروریست‌ها، روابط خود با قطر را به طور کامل قطع کرده‌اند.

این کشورها برای اعمال فشارهای بیشتر، راه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود به سوی قطر را بسته و آن را محاصره و تحریم کرده‌اند.

قطر با رد ادعاهای این کشورها بارها اعلام کرده است که هرگز حاضر به قبول شروط کشورهای تحریم‌کننده برای از سرگیری روابط نخواهد شد؛ چرا که هدف آن‌ها ضربه زدن به حاکمیت و استقلال قطر است.
تحریم کننده کشورهای خارجه قانونی اعلام اقدامات ارائه دنبال دیدار کشورش تروریسم روابط مقابله کشورها کرده‌اند بحران همتای بلژیکی بلژیک محاصره همکاری