برگزیده ها
مازندمجلس: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد اعضای باقی مانده داعش در سوریه احتمالا تا پایان ماه اکتبر شکست خواهند خورد.

به گزارش مهر به نقل از تایمز هند، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد اعضای باقی مانده داعش در سوریه احتمالا تا پایان ماه اکتبر شکست خواهند خورد. 

وی گفت: این موضوع باید عامل ترغیب جامعه بین المللی به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور باشد. آنچه که شاهد آن هستیم، به عقیده من آغاز فرآیند پایان این جنگ است. آنچه که اکنون باید در خصوص آن اطمینان حاصل کنیم آن است که این فرآیند، همچنین آغاز روند صلح باشد. چالش در همین لحظه است که آغاز می‌شود.

دی میستورا در این باره گفت همچنان سه منطقه وجود دارد که شرایط ثبات در آنها محقق نشده است: رقه، دیر الزور و ادلب.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در ادامه افزود: پس از رقه و دیر الزور، ظرف مدت چند ماه لحظه حقیقت به وقوع خواهد پیوست. در صورتی که جامعه بین المللی به مخالفان و دولت سوریه کمک کند و دولت این کشور را به سمت پذیرش مذاکرات واقعی سوق دهد، آنگاه ظرف مدت یک سال، احتمال برگزاری انتخابات معتبر و واقعی در سوریه وجود خواهد داشت.

شهر دیر الزور از چند سال پیش در محاصره داعش قرار داشته است. این موضوع باعث شده است سازمان ملل متحد در جهت ارسال کمک‌های هوایی برای ساکنان این شهر وارد عمل شود.

دی میستورا در این باره گفت: دولت سوریه و روس ها، به احتمال بسیار زیاد تا پایان ماه کنونی و شاید هم در بدترین حالت تا اوایل ماه اکتبر، حقیقتا این شهر را آزاد خواهند کرد.
سوریه اکتبر پایان خواهند الزور میستورا فرستاده فرآیند انتخابات واقعی احتمال برگزاری المللی اعضای مانده اعلام موضوع جامعه احتمالا