برگزیده ها
مازندمجلس: وزارت دفاع روسیه از تخریب بیش از ۹۰۰ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه طی یک هفته خبر داد.

به نقل از شبکه خبری المنار،  وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور  ۳۵۰ حمله طی یک هفته انجام دادند و توانستند بیش از ۹۰۰ پایگاه تروریست‌ها در سوریه  را منهدم کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که در ۱۳۰ پرواز شناسایی توسط پهپادها، بیش از ۴۰۰ پایگاه متعلق به افراد مسلح شناسایی شدند.

در همین راستا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که به لطف تلاش‌های روسیه و دیگر کشورها شرایطی که به ملت سوریه اجازه زندگی صلح‌آمیز را بدهد ، فراهم شده است.

پوتین در مقاله‌ای درباره " تروریسم و وضعیت سوریه " پیش از برگزاری نهمین دور نشست سران گروه "بریکس"  که روزهای چهارم و پنجم ماه جاری میلادی در چین برگزار خواهد شد، تصریح کرد: به لطف گام‌هایی که روسیه و دیگر کشورهای ذی‌ربط در سوریه، پایه‌هایی برای بهبود شرایط در سوریه تشکیل می‌شود.

رئیس حمهوری روسیه خواستار هماهنگی در سیاست‌های خارجی میان کشورهای "بریکس" و پیش از هرچیز در سازمان ملل و "گروه بیست" و نیز هماهنگی در سازمان‌های بین‌المللی دیگر برای برقراری ثبات و ایجاد راه‌هایی جهت حل و فصل درگیری‌های شدید در منطقه خاورمیانه شد.
روسیه سوریه پایگاه متعلق کشورهای بریکس هماهنگی پوتین اعلام تروریست‌ها وزارت شناسایی