برگزیده ها
اظهارات شهردار اسبق درباره ساختمان کنار «تئاتر شهر»

مازندمجلس: غلامحسین کرباسچی با اشاره به اینکه هیچ سندی دال بر وقفی بودن زمین پشت تئاتر شهر وجود نداشته است، تاکید کرد: ساختمانی که الان به‌عنوان مجتمع فرهنگی مذهبی ساخته شده است، قرار بود پارکینگ طبقاتی شود.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز و به نقل از ایسنا ، در ادامه پیگیری‌ها برای وضعیت ساختمانی که در مجاورت تئاتر شهر با نام مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ولیعصر (عج) برای بهره‌برداری آماده شده است، یکی از شهرداران پیشین تهران که در دوران مدیریت او هم پیگیری‌های برای ساخت این زمین انجام شد، گفت، این زمین با توجه به رفت‌وآمدهایی که تئاتر شهر داشت، از ابتدا پارکینگ این مجموعه بود و باید همین‌طور هم ادامه پیدا می‌کرد.

کرباسچی در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا بیان کرد: آنچه مسلم است، این است که کاربری اصلی این زمین (در مجاورت تئاتر شهر) برای پارکینگ تئاتر شهر بوده و آقایان خیلی اصرار داشتند که آنجا را با وجود اینکه هیچ سابقه‌ای از وقف نداشت، به مسجد، حسینیه یا هر کاربری دیگر تبدیل کنند، آن هم در شرایطی که در همین خیابان ولیعصر (عج) و در نزدیکی این منطقه، هم حسینیه بود و هم مسجد.

او با اشاره به اینکه مشکل اصلی در آن محل پارکینگ بود، افزود: این زمین سند وقفی نداشت و همچنین مربوط به این آقایان هم نبود. یعنی اصلا مالکیت آن را اداره ثبت باید اعلام کند ولی زمین هر چه بود، پارکینگ تئاتر شهر بود و قرار هم بود به پارکینگ طبقاتی تبدیل شود.

وی گفت: آقایان کانتینری هم آوردند تا به اسم وقف، ساخت‌وساز کنند، در حالی که سند و مدرکی قانونی دال بر وقفی بودن آن دیده نشد؛ چون اگر زمین مربوط به شهرداری بود کسی نمی‌توانست آن را وقف کند و حداقل این است که اگر هم قرار باشد چنین کاری انجام شود، مراحل قانونی دارد و باید شورای شهر و شهرداری آن را تصویب کنند، اما چنین سوابقی در شهرداری برای این زمین وجود ندارد، به همین دلیل آنچه در این باره گفته شده، معتبر نیست.

کرباسچی خاطرنشان کرد: الان هم اطلاع ندارم سند این زمین به طور رسمی در اداره ثبت به نام چه کسی یا کجاست ولی به لحاظ شهرسازی اگر بخواهیم موضوع را بررسی کنیم، باید توجه داشته باشیم که سر چهار راه ولیعصر (عج) نیاز مردمی به پارکینگ از همه چیز بیشتر است.
پارکینگ تئاتر شهرداری ولیعصر آقایان مربوط تبدیل اداره قانونی ایسنا حسینیه نداشت کرباسچی کاربری ادامه اینکه مجاورت