برگزیده ها
اسکورت ۴ هزار شناور تجاری در آب‌های ناامن خلیج عدن و اقیانوس هند

مازندمجلس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: طی ۹ سال اخیر با حضور در آب های بین المللی بیش از چهار هزار شناور تجاری در آب‌های ناامن خلیج عدن و شمال اقیانوس هند توسط نداجا اسکورت و محافظت شده است.

مازندمجلس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: طی ۹ سال اخیر با حضور در آب های بین المللی بیش از چهار هزار شناور تجاری در آب‌های ناامن خلیج عدن و شمال اقیانوس هند توسط نداجا اسکورت و محافظت شده است.

به گزارش ایلنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: طی ۹ سال اخیر با حضور در آب های بین المللی بیش از چهار هزار شناور تجاری در آب‌های ناامن خلیج عدن و شمال اقیانوس هند توسط نداجا اسکورت و محافظت شده است.

امیردریادار حبیب الله سیاری در مراسم استقبال و بدرقه ناوگروه های نیروی دریایی ارتش بیان داشت: نیروی دریایی ارتش امروز به عنوان یک قدرت دریایی در بین کشورهای دنیا شناخته می شود و حضور در آب های بین المللی نشان از قدرت دفاعی ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی با فرمان مقام معظم رهبری ماموریت حضور در آب های بین المللی و آزاد در راستای تامین امنیت خطوط تجاری و اقتصادی ایران را دارد، عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش ۹ سال است که با افتخار در آب های بین المللی و ناامن خلیج عدن و باب المندب حضور دارد و طی این مدت توانسته کشتی های بزرگ تجاری ایرانی و غیر ایرانی را اسکورت و از حمله دزدان دریایی در امن نگه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: تا کنون ۴۷ ناوگروه جهت انجام ماموریت به خلیج عدن، تنگه باب المندب و شمال اقیانوس هند اعزام شده اند و حتی در برخی از ماموریت ها در سایرآب های کشورهای منطقه جهت رساندن پیام صلح دوستی حضور یافته است.

دریادار سیاری افزود: ناوگروه چهل و هفتم توانسته است امنیت یک هزار و ۸۵۱ فروند کشتی تجاری و نفت‌کش داخلی و خارجی را در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ تأمین کند و در بندر دقم عمان پهلو بگیرد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک قدرت نظامی و دفاعی

انکار ناپذیر در دریاست، اظهارداشت: نیروی دریایی طی سال های اخیر در تحریم های شدید و ظالمانه بدون کمک از کشورهای در مسیر خطوط دریایی، توانسته ماموریت های بلند مدت را به نحوه احس انجام دهد.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: ناوگروه چهل و هشتم هم امروز عازم ماموریت خواهد شد و امیدواریم در آینده دورترین آب های بین المللی را هم درنوردیم.

 

دریایی نیروی المللی تجاری ماموریت اسکورت اقیانوس ناامن فرمانده ناوگروه کشورهای المندب توانسته سیاری شناور آب‌های ایرانی افزود دریادار امنیت نداجا عنوان محافظت دفاعی اینکه امروز