برگزیده ها
اشتغال حدود 50 هزار نفر در استان اصفهان توسط تعاونی های فعال

مازندمجلس: اصفهان - ایرنا - رئیس اداره نظارت و بهره برداری تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: حدود 50 هزار نفر توسط تعاونی های فعال در این استان مشغول به کار شده اند.

مازندمجلس: ' محمد شریفی ' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نتایج آخرین پایش های انجام شده در سال جاری، از مجموع حدود هفت هزار و 300 تعاونی ثبت شده در استان، در زمان حاضر سه هزار و 160 تعاونی فعال است.
وی افزود: سال گذشته یک هزار و 360 تعاونی در استان اصفهان تعیین تکلیف و یک هزار و 150 تعاونی هم منحل شدند.
رئیس اداره نظارت و بهره برداری تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: تعاونی هایی که بیش از پنج سال فعالیت نداشته باشند، منحل می شوند.
شریفی با بیان اینکه از محل فعالیت هر تعاونی، برای حدود 14 نفر شغل ایجاد می شود گفت: حدود 35 درصد از تعاونی های استان اصفهان در زمینه خدمات فعالیت دارند.
وی در خصوص گرایش تعاونی های استان اصفهان گفت: این تعاونی ها در زمینه های کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، خدماتی، صنایع دستی و دانش بنیان فعالیت دارند.
رئیس اداره نظارت و بهره برداری تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از راهکارهای برون رفت از رکود بیکاری در استان را مردمی کردن اقتصاد و تشکیل تعاونی ها دانست و افزود: مردم با مشارکت خود و با جمع کردن سرمایه های اندک می توانند با تحقق یافتن شعار اقتصاد مقاومتی، به تولید و اشتغال برسند.
وی اضافه کرد: از 2 سال گذشته هفت شرکت تعاونی بزرگ در شهرستان های تیران و کرون، نائین، خوانسار، نجف آباد، گلپایگان، آران و بیدگل و چادگان راه اندازی شده است.
شریفی با بیان اینکه رکود و وضعیت نامناسب اقتصادی به بخش تعاونی ها کم اثرتر از سایر بخش های اقتصادی کشور است، گفت: تعاونی ها به دلیل فعالیت های مردم محور با اقتصاد مقاومتی همخوانی دارند.
وی با بیان اینکه توسعه و تشکیل تعاونی های روستایی در برنامه های اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان قرار دارد، افزود: از ابتدای سال جاری و بر اساس برنامه باید 79 شرکت روستا تعاون را در استان اصفهان تشکیل شده باشد اما با توجه به اینکه سامان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکنون روستاهای هدف را مشخص نکرده، در عمل هیچ اقدامی انجام نشده است.
رئیس اداره نظارت و بهره برداری تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین از افتتاح 68 طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون در این استان خبر داد و گفت: این طرح ها روز یکشنبه (فردا) و بصورت متمرکز در شهرستان کاشان افتتاح می شوند.
شریفی با بیان اینکه در طول این هفته برنامه و همایش های مختلفی در سایر شهرستان های استان برگزار می شود افزود: همایش هایی با هدف ترویج تعاونی ها به مناسبت هفته تعاون در هفت شهرستان استان نیز برگزار خواهد شد.
از ابتدای امسال با راه اندازی 31 تعاونی در استان اصفهان برای 560 نفر اشتغال زایی شده است.
در این مدت بیش از 10میلیارد ریال کالا از شرکت های تعاونی استان به کشورهای اروپایی و آسیایی صادرشده است.
از هفت هزار و 300 شرکت تعاونی تشکیل شده در استان اصفهان هم اکنون سه هزار و 160شرکت فعال است و تاکنون حدود 50 هزار فرصت شغلی توسط این شرکت ها بوجود آمده است.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

اقتصاد

تعاون

استان اصفهان

تعاونی استان اصفهان تعاون اداره اینکه افزود فعالیت برنامه اقتصاد تشکیل شهرستان اجتماعی شریفی برداری نظارت دارند اشتغال مناسبت افتتاح برگزار تاکنون همایش زمینه گذشته مقاومتی اندازی اقتصادی ابتدای