برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: مرحوم آقای یزدی یک نمونه و مثال است برای اینکه بگویم آمریکا به همه نگاه ابرازی دارد.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی با بیان اینکه مرحوم ابراهیم یزدی در دوران حیات سیاسی خود شیفته آمریکا بود، گفت: آقای یزدی در همان دورانی که وزیر خارجه بود خوشبینی خاصی به آمریکا داشت و حتی برای آزادی گروگان‌های آمریکا تمام تلاش خود را کرد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا به ابراهیم یزدی ویزا نداد تا برای معالجه به آمریکا برود، تصریح کرد: دولت آمریکا حاضر نشد به آقای ابراهیم یزدی که مصداق خوشبینی به آمریکا بود، ویزای معالجه بدهد؛ آمریکایی‌ها وقتی دیدند شاه در حال سقوط است و امیدی به ابقایش نیست، پشت شاه را خالی کردند و امروز همان برخوردی را با ابراهیم یزدی کردند که پیش از این با شاه کرده بودند.

روحانی گفت: متاسفانه امروز برخی‌ها در داخل کشور همانند آقای ابراهیم یزدی به آمریکا نگاه می‌کنند و تصور می‌کنند که آمریکایی به اعتماد و خوشبینی پاسخ متقابل می‌دهد، در حالی که تاریخ ثابت کرده چنین نیست و آمریکا با تخاصم و بی‌اعتمادی مطلق به خوشبینی‌ها پاسخ می‌دهد و آقای ابراهیم یزدی تنها نمونه یا مصداق برای گفته ما نیست و تاریخ از این موارد زیاد دارد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه نحوه برخورد آمریکا با مرحوم ابراهیم یزدی باید درس عبرتی برای کسانی که همچنان به آمریکا خوشبین هستند، شود، تصریح کرد: برخی از تاریخ درس نگرفته‌اند و همچنان فکر می‌کنند باید به آمریکا خوشبین بود و به آنها لبخند زد؛ اینها همان کسانی هستند که امروز باید سرنوشت آقای ابراهیم یزدی درس بگیرند و بدانند که آمریکا حتی برای کسانی که به آمریکا خوشبین هستند هم رحم نخواهد کرد.

27214

آمریکا ابراهیم تاریخ خوشبینی اینکه کسانی خوشبین امروز می‌دهد همچنان معالجه بگیرند سرنوشت روحانی مرحوم تصریح مصداق